۲۰ میلیارد هزینه ساماندهی قطعه 50 بهشت زهرا(س) توسط شرکت تازه تاسیس?! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۲۰ میلیارد هزینه ساماندهی قطعه 50 بهشت زهرا(س) توسط شرکت تازه تاسیس?!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در روزهای اخیر اگر به قبور شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) زده باشید از پدیده ای مشابه مدرنیزاسیون در میان قطعه ۵۰ گلزار شهدا مواجه می شوید که نامش را «بهسازی”قبور شهد» گذاشتند که اجرای این طرح موجب مخالفت رهبرانقلاب هم قرارگرفته است و ایشان مخالفت صریح داشته اند.

اما مدیران بهشت زهرا (س) مدعی هستند که رهبر انقلاب به شخص ایشان گفته است این کار خوبی است! فارغ از پرداختن به این طرح نگاهی به قرارداد بهسازی قبور شهدا نشان می دهد که قراردادی با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان فقط برای کف سازی این قطعه آن هم خارج از چارچوب تشریفات قانونی غیرقابل باور است.

در حالی که اگر به وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده شهدا خصوصا در همین قطعه ۵۰ که بسیاری از آنها شهدای فاطمیون شامل هستند عمدتا با مشکلات مالی مواجه هستند.

جالب آنکه با یک جستجوی ساده در بخش ثبت شرکت ها خواهید فهمید که شرکت “آلتون صنعت بارکاو” که پیمانکار بهسازی قبور شهدا است زیر یک سال است که تأسیس شده و آدرس آن به تازگی از اردبیل به تهران منتقل شده است اما در بدنه مجموعه عریض و طویل شهرداری تهران بدون هیچ سابقه عمرانی و با نامه جواد تاجیک (مدیر سازمان بهشت زهرای تهران) با قرارداد 20 میلیارد تومانی اجازه ترک تشریفات و مناقصه دریافت کرده و مهمترین میراث فرهنگی دفاع مقدس کشور را در اختیار گرفته است.

البته نیاز است تا اطلاعاتی در مورد ضمانت اجرایی این شرکت و رزومه آن هم شفاف سازی شود. آیا فقط با چند برگ سفته قرارداد منعقد شده یا اینکه چک و سند ضمانت دریافت و ثبت شده است؟

از علیرضا زاکانی شهردار تهران می خواهیم لطفا سری به منازل شهدا و جانبازان بزنند تا ببینید که حتی برای پرستار، ویلچر و حتی یک اسپری تنفسی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند‌. از اینها گذشته هزینه کرد چند ده میلیاردی در شرایط اقتصادی امروز جامعه آن هم در میان قبور شهدا هیچ نتیجه ای جز اینکه نگاه ها را برای نسل جوان نسبت به خانواده شهدا تغییر دهد ندارد.

امید است سازمان بازرسی کل کشور، داستان تهران و نهاد های نظارتی و امنیتی با ورود و بررسی دقیق این قرارداد که خارج از تشریفات در حال اجراست مانع از حیف و میل شدن پول بیت المال شود.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false