گرانفروشی اسنپ با سوء استفاده از حریق مترو تهران/زاکانی در مهار بحران شکست خورد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گرانفروشی اسنپ با سوء استفاده از حریق مترو تهران/زاکانی در مهار بحران شکست خورد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، صبح یکشنبه 13 اسفند، اختلال در مرکز کنترل متروی تهران سبب اختلال در حرکت قطارهای خط یک شد که با رفع نقص فنی در مدت کوتاهی سفرها از سر گرفته شد.

توقف قطارهای خط یک، مجددا در ساعت 20 همان روز تکرار و این بار با باز شدن درب‌های قطار و پیاده شدن مسافران و حرکت آنها در لابه‌لای خطوط ریل‌های مترو همراه شد. اتفاقی که اگرچه با خسارات جانی همراه نبود اما بسیار نادر و خبرساز بود.

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران پس از ساعاتی از مخابره شدن خبر توسط رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، علت این توقف را وقوع حریق در سیستم الکتریکی RS در ایستگاه شوش  اعلام کرد. همچنین به گفته شاهدان عینی بدون هیچ توضیح دیگری در بلندگوهای مترو اعلام شد که مسافران باید در ایستگاه 15 خرداد از قطار پیاده شوند؛ اما پس از دقایقی متن اعلامیه عوض شد و مسافران در ایستگاه امام خمینی از قطار پیاده و به بیرون مترو هدایت شدند.

ازدحام جمعیت در خیابان‌های اطراف ایستگاه مترو امام‌خمینی باعث سردرگمی و بی‌نظمی شد به طوری که پلیس و نیروی انتظامی مردم را به اجبار به پیاده‌راه هدایت کردند. این امر موجب اعتراض و نارضایتی تعدادی از مسافران شد.

نیروهای آتش نشانی منطقه فورا برای اطفاء حریق اعزام شدند.

تعطیلی پایانه اتوبوسرانی و غیبت اتوبوس های کمکی

همچنین تعطیلی پایانه اتوبوسرانی فیاض‌بخش، ازدحام و سردرگمی مسافران را تشدید کرد. آنها مجبور به استفاده از تاکسی و خودروهای شخصی گذری با کرایه‌های بیشتر شدند. این در حالی است که شرکت حمل و نقل شهری موظف است در بحران‌ها تدابیر مناسبی مانند اعزام اتوبوس‌های کمکی و یا افزایش ساعت کار ایستگاه‌های محل حادثه اتخاذ کند؛ اما ترجیح داد مسافران را در خیابان‌ها در دام خودروهای اسنپ رها کند.

هجوم خودروهای اینترتی در خیابان‌های امام خمینی، 15 خرداد، فیاض بخش، وحدت اسلامی و میدان راه آهن قابل توجه بود. به علت افزایش تقاضا بین ساعت 20:30 تا 22 یکشنبه شب، کرایه اسنپ چندین برابر حد معمول ثبت شد.

کرایه اسنپ در عرض چند دقیقه دوبرابر شد

مشاهدات مسافران حاکی از آن است که کرایه خودروهای اینترنتی اسنپ در ساعت 20:30 از فیاض بخش تا شهر ری بیش از 150 هزار تومان، در ساعت 21 حدود 149 هزار تومان و ساعت 21:30 به 137 هزار تومان رسید.

کرایه از فیاض بخش به راه آهن 84 هزار تومان و از راه آهن به شهر ری 147 هزارتومان اعلام شد. این درحالی است که یک ساعت پس از حادثه حریق مترو تهران کرایه اسنپ در همین مسیر به 127 هزار تومان و از آن پس به 95 هزار تا 70 هزار تومان تقلیل یافت.

چندی پیش سازمان تعزیرات کشور نسبت به حذف عبارت “عجله دارم” و افزایش کرایه مسافران در صورت انتخاب این گزینه، به شرکت اسنپ هشدار داد و خواستار حذف آن شد؛ اما این شرکت با حمایت وزارت اقتصاد همچنان به رویه خود ادامه داده و اقدامی در حذف این عبارت نکرد.

تاکسی‌های اینترنتی نشان دادند در بزنگاه بحران‌ها، در حاشیه امن ایجاد شده از سوی شهرداری و وزارت اقتصاد و چندین ارگان دولتی دیگر، اجازه هرگونه افزایش قیمت و گرانفروشی را دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false