چرا مردم برای آزادی زندانیان فطریه نمی دهند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چرا مردم برای آزادی زندانیان فطریه نمی دهند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر|  روز عید فطر نهادهای حمایتی مانند دلال های بازار فردوسی کف خیابان ریخته برای جذب فطریه با هم رقابت و گاهی دعوا و درگیری هم دارند. کمیته امداد بعنوان نهاد حمایتی گردن کلفت مدعی است که می تواند به درستی از نیازمندان حمایت کند در حالی که اینطور نیست. کمیته امداد هیچ موفقیتی در رفع فقر و توانمند سازی نیازمندان نداشته و آنچه در جامعه دیده می شود میلیون ها خانواده نیازمندی هستند که فقط مستمری می گیرند.

مردم ایران باید بدانند که فطریه و صدقه و زکاتی که پرداخت می کنند باید به نهاد یا خیریه ای بدهند که او را خوب بشناسند و با آن ارتباط داشته باشند. کمیته امداد قطعا یک نهاد غیردولتی نیست و دستش در جیب دولت است و یک نهاد حکومتی نمی تواند دلش برای مردم بسوزد چون از دل مردم نیست و اعضا و مدیرانش را تلویحا رابطه ای انتخاب می کنند.

اگر یک مدیر کمیته امداد را در خیابان رها کنی از گرسنگی میمیرد چون توانایی توانمند شدن خودش را ندارد چه رسد به اینکه به مردم یاد بدهد چطور زندگی کنند. اگر من قدرتی داشتم افرادی را در راس کمیته امداد و مدیرانش منصوب می کردم که در توسعه تجارت و کارآفرینی نخبه و موفق باشند نه حقوق بگیر. …

این چالش برای موسسات خیریه هم هست. خیریه ای که اعضای هیات مدیره اش حقوق بگیر یا فقط چهره هستند که خیریه نمی شود. فرد باید خودش مدیری موفق و کارآفرین باشد نه اینکه پول از مردم بگیرد و به نیازمندان بدهد و این وسط گروهی هم حقوق بگیرند.

اهل تبلیغات نیستم … اما ستاد دیه کشور یکی از خیریه هایی است که امتحان خود را پس داده و مردم می توانند شفاف خروجی کارخود را مشاهده کنند. اما برای کمک به کمیته امداد و سایر خیریه ها نمی توانید ببینید کمک های شما چطور و کجا هزینه می شود چون شفافیت مالی ندارند.

طبق نظر آیت‌الله بهجت رحمت‌الله‌علیه، آیت‌الله فاضل لنکرانی رضوان‌الله‌علیه، آیت‌الله علی سیستانی حفظه‌الله، میرزا جواد تبریزی قدس‌سره، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای مدظله‌العالی، آیت‌الله مکارم شیرازی دام‌عزه، آیت‌الله نوری همدانی دامت‌برکاته و جمع دیگری از علمای معزز اهل‌سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت بدهی یا دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی مانعی ندارد.

طبق پرسش مطرح شده از جانب مراجع تقلید هموطنان عزیز می‌توانند در روز عید سعید فطر، مبالغ فطریه خود را به منظور آزادی زندانیان غیرعمد و غیرکلاهبراری تحت حمایت ستاد دیه به حساب این نهاد حمایتی اختصاص داده و از مواهب این اقدام حسنه بهره‌مند شوند.

برای این منظور طبق همانگی به عمل آمده خیرین خداجو می‎‌توانند با نصب اپلیکیشن «ایـوا» از طریق کد دستوری #1*737* یا ارسال عدد 1 به شماره 2000444 مبالغ مورد نظر خود را واریز نمایند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false