کاهش 12 درصدی کارمندان دولت تا سال99/ مدیر بالای 55 ساله ممنوع - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کاهش 12 درصدی کارمندان دولت تا سال99/ مدیر بالای 55 ساله ممنوع

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر «سید صدرالدین صدری نوش آبادی» در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 98 که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: دوره اول برنامه تحول اداری از سال ۹۴ تا ۹۶ اجرایی شد و دور دوم آن از ۹۷ تا ۹۹ تدوین و اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح در ۱۰ برنامه تدوین شده و در سال ۹۹ می خواهیم با افتخار بگوئیم طرح ها محقق شده است.

صدری نوش آبادی گفت: تبدیل دولت به یک دولت کارآ و اثر بخش، متعهد به آرمان ها و متکی به اعتماد مردم و همچنین چابک و انعطاف پذیر و پیشران توسعه مهمترین اهداف اصلی برنامه جامع اصلاح نظام اداری است.

وی تاکید کرد: برای تحقق این اهداف چابک سازی دولت، متناسب و منطقی سازی حجم و اندازه دولت همراه با توسعه دولت الکترونیک نیاز داریم و در کنار آن توانمند سازی کارکنان، ارتقا کیفی مدیران و صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری نیاز است.

صدری نوش آبادی با بیان اینکه امروز مشکل ما توزیع نیروی انسانی است نه توسعه نیروی انسانی به نحوی که دستگاه ها اعلام می کنند، افزود: برای مثال، 2 هزار نیروی انسانی وجود دارد که به درد کار نمی خورند و مدیری می گوید به من مجوز استخدام ۲۰۰ نیروی به درد بخور بدهید. سوال من این است نمی شود از این ۲ هزار نیروی ناکارآمد ۲۰۰ نفر را توانمند کرد؟

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ما می خواهیم دستگاه ها را متقاعد کنیم که می شود نیروهای موجود را توانمند کرد. چرا برخی سازمان ها مقاومت می کنند؟

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: برنامه دهگانه ما مصوب و در حال اجراست که مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت و بهره وری نظام اداری و اجرایی بخش های مهم آن است.

وی گفت: ما موظف هستیم تا پایان سال ۹۹ میزان ۱۲ درصد از هجم و اندازه دولت را کوچک کنیم یعنی بعد از خروج کارمندان دیگر نیرو جذب نکنیم بلکه نیرهای موجود را توانمند کنیم. امروز تقاضای زیادی برای افزایش پست های سازمانی داریم که همین مانع میشود.

این مقام مسئول اعلام کرد: از سال گذشته هر دستگاهی که بخواهد مدیری منصوب کند باید گواهینامه شایستگی داشته باشد و دستگاه های نظارتی در حال ممیزی هستند. همچنین ۸ سال سن متوسط مدیران کاهش یافته (حداکثر سن ۵۵ سال می تواند مدیر اداره شود) و ۳۰ درصد مدیران هم باید از زنان باشند که الان ۲۲ درصد است.

وی گفت: رتبه ما در شاخص حکمروایی کشور امروز ۱۳۳ است که باید به ۹۹ درصد برسیم. همچنین شاخص کیفیت مقررات از ۹ درصد به ۴۰ درصد برسد.

صدری نوش آبادی برای فرهنگ سازمانی در کشور تاسف خورد و گفت: این وضعیت باید ۱۰ درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول از کاهش ۱۵ درصدی هزینه های دولت تا پایان سال ۹۹ و دستیابی به سهم ۳۵ درصدی رشد اقتصادی از محل ارتقا بهره وری خبر داد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false