می توان خوش بین بود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ بعد از خروج ترامپ از برجام حمایت های بین المللی از توافق هسته ای، وارد فازی تازه شد و رهبران اروپایی به جای متقاعد کردن ترامپ برای پایبندی به توافق، تمام تلاش خود را با هدف خنثی سازی طرح های تحریمی آتی آمریکا به کار گرفته اند.

با توجه به زمان بندی اشاره شده، ایران و دیگر طرف های برجام از فرصت کامل برای بررسی راهکارهای مقابله با پیمان شکنی کاخ سفید برخوردار نیستند. ضمن این که تهدیدات و هشدارهای کنونی مقامات آمریکایی قبل از اعمال تحریم ها، برخی شرکت های اروپایی را برای ماندن یا خروج از ایران مردد کرده است.

بنابراین تصمیم سازنده سران تروئیکای اروپا در این برهه می تواند به کاهش شک و تردیدها برای تداوم همکاری ها با تهران یاری رساند. برخی با نگاهی بدبینانه، این اقدام مقامات اتحادیه اروپا را سیاستی هدفمند برای خرید زمان ارزیابی می کنند که با هدف زیر فشار قرار دادن ایران انجام می گیرد. در این سناریو، اروپا قصد امتیازگیری از ایران بر سر مسائلی همچون تحولات منطقه، موشکی و غیره را دارد. سناریوی دوم که خوشبینانه و محتمل تر از مورد نخست است، علت تاخیر اروپا در ارائه بسته پیشنهادی را بررسی موشکافانه طرح ها و راهکارهای تقابل جویانه با آمریکا ارزیابی می کند.

محتوای بسته پیشنهادی اروپا بی شک در قیاس با زمان ارائه آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. بی تردید تهران از موضوعاتی که در چارچوب برجام و حفظ منافع ملی ایران باشد، استقبال خواهد کرد. انتظار می رود در بسته مذکور مواردی همچون سازو کارهای ملموس و عینی برای ادامه همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران، کانال های نقل و انتقالات پولی و مالی، رفع موانع صادرات انرژی و غیره لحاظ شود.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false