شروط کی روش برای ماندن در تیم ملی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سرمربی تیم ملی با بیان اینکه اکنون باید به خانه برگردم تا خانواده ام را ببینم، گفت: امروز که تقریبا هشت سال از حضورم در ایران می گذرد. همانطور که می دانید افتخار این را داشتم که پیشنهاد تمدید کارم را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کنم. فرقی هم نمی کند که من چقدر از ته دل می خواهم رهبری این بازیکنان فوق العاده را در جام ملتها بر عهده داشتم و این مساله درباره بنده نیست. همانطور که می دانید تمام تلاشها برای حمایت و انجام کارها و برنامه های تیم ملی اتفاق افتاده و من هم مطلع هستم که این زحمات کشیده شده ولی این حمایتها همیشه مقداری دیر رسیده است. همانطور که گفتم الان دیگر این مساله درباره شرایط شخصی من یا خواسته های شخصی من نیست. الان صحبت از آینده فوتبال ایران و آینده تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا در امارات است. 

سرمربی تیم ملی افزود: جام ملتها به هیچ عنوان آسان نیست. رقبایی که ما داریم سی سال کارهای توسعه ای را در بعد فوتبال شروع کرده اند. سوال بنده از فدراسیون، هواداران و مسولان ورزشی این است که آیا منطقی خواهد بود که ما این همه خوشحالی، احساس موفقیت و احساس محقق شدن آرزوها را در هواداران خلق کردیم ولی فردا تغییر نکنیم؟ شرایط بهتری فراهم نکنیم تا بازیکنان جوانی که در تیمهای پایه بازی می کنند شرایط بهتر و زمین بهتری داشته باشند و یک سیستم آموزش مربیگری بهتر نداشته باشیم، یا زمینهای خوب برای تمرین تیم های ملی، امکانات خوب و اردوهای خوب برای این تیمها که بتوانند به سطح بالاتری برسند. پس این همه زحماتی که کشیده شده و این همه از خودگذشتگیهایی که انجام شده به چه دردی خواهد خورد؟ این معقولیت کجا خواهد بود که اگر مسوولان ورزشی ندانند که چه چیزهایی لازم است تا ما بخواهیم قهرمان آسیا شویم. نمی توانیم مبنای آینده و موفقیت تیم ملی در جام ملتها را بر اساس قولهای قدیمی بگذاریم که یا دیر انجام شده اند یا انجام نگرفته اند. 

کی روش خاطرنشان کرد: برای ما الان زمان کار است و فراموش نکنیم الان هم دیر است. در حال حاضر برنامه ای که برای جام ملتها داشتیم باید تا الان آماده می بود، همانطور که قطر، ژاپن، کره، عربستان و استرالیا همه برنامه ها و بازیهای دوستانه شان را بسته اند اما ما حتی یک بازی دوستانه و آماده سازی قطعی نداریم. بعد از صعود به جام جهانی در خرداد 96 به من قول دادند که مشکل سربازی بازیکنانی که در تیم ملی سرباز هستند حل می شود ولی تا این لحظه هیچ کس نمی داند که این مشکل حل خواهد شد یا خیر. اگر فکر می کنید من آمادگی مربیگری تیمی را دارم که یک ماه قبل از جام ملتها دوباره بخواهد آن اتفاقی که در جام ملتهای قبلی بیفتد و چهار یا پنج بازیکن مجبور به رفتن به سربازی شوند، من مربی مناسبی نخواهم بود. 

کی روش در پاسخ گفت: در جام ملتهای آسیا ما مقابل دنیای عرب بازی خواهیم کرد. به مصاف عربستان، امارات، قطر و مقابل قدرتهای بزرگ آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا خواهیم رفت. بعضیها فکر می کنند بعد از کاری که ما در جام جهانی انجام دادیم، این مسابقات آسان خواهد بود. اگر بخواهم بمانم از لحاظ حرفه ای فقط به یک دلیل خواهد بود و آن هم دستیابی به موفقیت است و به خوبی میدانم برای جام ملتهای امارات اگر تنها 15 روز پیش از مسابقات بیدار شویم این کافی نخواهد بود. اگر مشکلات سربازی حل نشود، اگر برای مشکلات مالی راه حلی پیدا نشود نمی توانیم راهمان را ادامه دهیم. بازیهای دوستانه نداریم، اردو نداریم و به تجهیزات و البسه لازم نیاز داریم. 

کی روش در پاسخ به این سوال که جدی ترین نگرانی شما چیست و چه کاری باید انجام شود که این خواسته ها فراهم شود، گفت: تمام جزییات در دستان فدراسیون است. اول اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که فدراسیون فوتبال با من برنامه ای را توافق کند و در آخر در بیست روز از اردویمان با سه بازیکن تمرین کنم. دوم اینکه احتیاج به حمایت مالی پیشاپیش داریم تا بتوانیم مذاکرات لازم برای اردوها و بازیهای دوستانه را انجام دهیم. الان زمانی است که شما اول حمایتهای مالی لازم را نشان دهید تا بتوانیم با تیمهای بزرگ مذاکراتمان را انجام دهیم و خواهید دید با حمایتهای مالی لازم ما با تیمهای به مراتب بهتری بازی خواهیم کرد ولی من و بازیکنانمان را در این شرایط قرار ندهید و ما را مورد تمسخر قرار ندهید و این تظاهر را نکنید که میخواهید به قولها وفادار باشید و در آخر این اتفاق نیفتد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false