معاون استاندار تهران: افزایش 20 درصدی نامزدهای انتخاباتی پایتخت | 17 درصد نامزدها بانوان هستند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معاون استاندار تهران: افزایش 20 درصدی نامزدهای انتخاباتی پایتخت | 17 درصد نامزدها بانوان هستند

جامعه خبر| به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری سید عباس جوهری در همایش با بیان اینکه این همایش با تلفیق شورای اداری و آحاد مردم در حال برگزاری است گفت: نگاه به انقلاب اسلامی و امامین کشورمان، نگاهی باید باشد که متاسفانه برای نسل جدید کمتر بیان شده است. این نگاه معنوی است بخصوص گفته های امام راحل می تواند بسیار راه گشا باشد. امام (ره) فرمودند: این انقلاب یک برنامه الهی بود و همه فکر می کنند من همه کاره ام اما من هیچ کاره هستم و همه کاره خداست.

وی افزود: انقلاب اسلامی به گفته امام خمینی(ره) اسلام و قرآن را زنده کرد. این تعبیر بسیار بزرگ و درستی است. کسانی که تاریخ خوانده اند، می دانند از دو سه قرن پیش بشریت از فضائل فاصله می گرفت، و به مسائلی که باعث دوری از خداوند و انسانیت بود با شتاب می رفت. انقلاب باعث شد تا به سمت فضیلت، انسانیت و عدالت برویم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این حادثه انقلاب شبیه ترین اتفاق به معجزات الهی بود و گرامیداشت 22 بهمن گرامیداشت معجزات الهی است. همچنین نگاه ما به امام انقلاب هم نگاه والایی است، امام(ره) از داخل حزبی با زد و بندی و یا مسائل اینچنینی نیامده بود و او را هم انتخاب شده می دانیم. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: امام(ره) ثابت کرد تا حد عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

جوهری درادامه گفت: امروزه هیچ مساله ای برای ما مهم تر از انتخابات نیست. امسال زودتر این موضوع آغاز شده و انتظار می رود تا دست اندرکاران از انواع گفتمان های زبانی و منطق قوی استفاده کنند. همچنین دستگاه های اجرایی به امنیت، سلامت و از همه مهمتر مشارکت قوی مردم در امر انتخابات یاری برسانند.

وی تاکید کرد: دشمن تمام تلاشش را می کند تا مردم را به این فکر بیندازد که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم. اما تا اینجا شاهد گرم بودن تنور انتخابات هستیم به طوری که 12 هزار نفر یعنی سه برابر بیش از تعداد شرکت کنندگان دوره قبل در این دوره ثبت نام کرده و همچنین حضور پررنگ بانوان را داشتیم که در استان تهران 17 درصد نامزدها را تشکیل می دهند. اصل انتخابات حضور مردم است و وظیفه ما این است که در جمع های مختلف حضور داشته باشیم و و تبیین کنیم که چرا باید در انتخابات حضور داشته باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر که تریبونی دارد باید به عنوان جهاد تبیین در مورد این انتخابات صحبت کند.

جوهری در پایان با حضور درجمع خبرنگاران با بیان اینکه در فرایند انتخابات شورای نگهبان کماکان در حال بررسی شکایات افراد عدم تایید و عدم احراز شده هستند گفت: چند مورد تایید صلاحیت شده جدید به ما معرفی شدند و شب گذشته 232 نفر به تعداد قبلی افزوده و جمعا 3237 نفر تا به امروز تایید صلاحیت شده اند.

جوهری در ادامه گفت: این تعداد به میزان 57 درصد کل ثبت نامی ها بوده و نسبت به دوره قبل 20 درصد افزایش دیده می شود.

وی افزود: ما آمادگی کامل برای اجرای انتخابات داریم و یک مانور برگزار شده و یک مانور دیگر هم برگزار می شود. همچنین دستگاه های احراز هویت مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و استان تهران سربلند از این نظارت ها بیرون آمده و امیدواریم که انتخابات استان تهران منظم دقیق و با عدالت انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند بر خود تکلیف دیدیم که ورود داشته باشیم و سلسله جلساتی برای احاد مردم و اقشار مختلف برگزار شد و به تناسب مطالب بیان می شود. به عنوان نمونه در برخی از شهرها جلسات رای اولی ها برگزار شده که دیگر در آن جلسات سخنرانی صورت نمی پذیرد، و به صورت پرسش و پاسخ به شبهات آنها این جلسات برگزار شده اند.

جوهری در ادامه گفت: همچنین در حوزه دانشجویی، اصناف و عشایری و دیگر اقشار مختلف این جلسات در راستای جهاد تبیین انجام شده و همچنین در حال برگزاری است. امروز بازدیدی از روند انتخابات در شهرستان ری داشته ایم که بر اساس تقویم انتخابات تمام امور در شهرستان ری به طور منظم و دقیق در حال انجام است و مورد متناقضی مشاهده نشد.

وی در گفتگو با ستاد خبری انتخابات فرمانداری شهرستان ری در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان مجوز انتخابات الکترونیکی را در این دوره نداد گفت: ما پیشنهاد دادیم که در تهران از آنجا که از نظر زیرساخت ها و عوامل اجرایی آماده هستیم به این صورت برگزار شود، اما بنابر دلایلی که داشتند مقرر شده تا در چهار استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود و امسال هم انتخابات تهران تمام الکترونیکی نیست.

رمعاون استاندار تهران تاکید کرد: منظور از انتخابات الکترونیکی این است که از مرحله احراز هویت، اخذ رای و شمارش به صورت الکترونیکی انجام شود به عنوان مثال چندین سال است که کماکان برای تهران احراز هویت در هنگام رای گیری الکترونیکی انجام می شود اما بقیه موارد خیر.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false