روحانی: در برابر تحریم به جای پر شدن انبارها، بازار باید رنگین شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در فرودگاه بندرعباس گفت: برای افتتاح مرحله دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به این استان آمده است.

روحانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از مرحله دوم این پالایشگاه ایران جزو کشورهای صادرکننده بنزین می‌شود، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان است کاری بزرگ و ارزشمند است که با همکاری و همدلی میسر شد.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه توسعه هرمزگان در دستور کار دولت است، خاطرنشان کرد: قرار است در این سفر و مراسم افتتاح، درباره آغاز ساخت مرحله سوم پالایشگاه معیانات گازی ستاره خلیج‌فارس هم با مسئولان مربوط گفت‌وگو کند.

وی دقایقی پیش فرودگاه بندرعباس را به مقصد پالایشگاه معیانات گازی ستاره خلیج‌فارس ترک کرد. بهره‌برداری از مرحله دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس مهم‌ترین برنامه سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان است.

رئیس جمهور تنگه هرمز، بندرگاه‌های بسیار مهم در کنار جزایر مهم با جایگاه ویژه‌ای که از لحاظ انرژی و فولاد دارند را از ویژگی‌های استان هرمزگان برشمرد و افزود: بسیار خوشحالم که عنوان شد طرح‌های عمرانی برای این استان از جمله احداث ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی، در سال ۹۷ و ۹۸ به بهره‌برداری خواهند رسید .

روحانی با اشاره به نیازمندی‌های مردم این استان در بخش آب، ادامه داد: متأسفانه در سال آبی که ماه‌های آخر آن را طی می‌کنیم، هرمزگان تحت فشار بوده و شرایط آبی سختی دارد و این به ما نشان می‌دهد که در این استان به جای آسمان باید بیشترین نگاه‌مان به آبی باشد که در ساحل آن قرار دارد، البته ما همواره به رحمت خدا امید داریم اما در عین حال دریا هم از آن خداست و باید کاری کنیم که مردم احساس راحتی بیشتر و نگرانی کمتری داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند به ما نعمت‌های بزرگی عطا کرده که توان شمارش آنها را نداریم، گفت: فرهنگ، کشوری متمدن و خوب، بهترین مردم، عشق به خاندان رسالت، جایگاه استراتژیک ایران و امنیتی که در سایه ایثار و فداکاری مردم و نیروهای مسلح بوجود آمده، بسیار حائز اهمیت است و اگر وضعیت کشور را با برخی کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای جنوبی خلیج فارس مقایسه کنیم، می‌بینیم که شرایط بسیار خوبی داریم.

روحانی افزود: یکی از سران همین کشورهای جنوبی خلیج فارس به من می‌گفت که سالانه ۹ میلیارد دلار برای حضور آمریکا در منطقه به آنها پرداخت می‌کنیم و این در حالی است که آمریکا به جای اینکه برای حضورش در منطقه و برقراری پایگاه برای منافع نامشروعش، هزینه پرداخت کند، هم در منطقه حضور داشته، هم دخالت می‌کند و هم برخی از این قبیل کشورها را سرکیسه می‌کند .

رئیس جمهور ادامه داد: همان مسئول به من می‌گفت که ترامپ به او زنگ زده و گفته که این پول‌ها کم است و باید با توجه به ذخایری که دارید پول بیشتری به ما دهید.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که پیشانی دشمنان به سنگ بخورد، افزود: ما امروز در برابر یک مشت آدم قلدرمآب که دارای محاسبات غلط نسبت به کل جهان و از جمله ایران هستند، قرار داریم و این در حالی است که شاید بگوییم آنها با برجام ایران مخالفند اما می‌بینیم که در چین و اروپا و سایر نقاط نیز اینگونه هستند و در حقیقت آدم‌هایی روی کار آمده اند که به هیچ چیز متعهد نبوده و هیچ پیمانی برایشان ارزشمند نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز بین آمریکا و نزدیک‌ترین متحدانش مانند کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا، فاصله بسیاری افتاده است، گفت: آنها نسبت به ما کینه طولانی و بلندمدت دارند، به گونه‌ای که یکی از سران حکومت فعلی آمریکا عنوان می‌کرد که ما باید ریشه ملت ایران را بخشکانیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: البته همواره اختلافات در کشور ما وجود داشته و مربوط به حزب یا گروه‌های سیاسی نمی‌شود و در کوچکترین مناطق هم بر سر موضوعات مختلف اختلافات و سلیقه‌های گوناگون بوده است اما هنگامی که دشمن در برابر ما قرار می‌گیرد و می‌خواهد ملت را شکسته و عظمت ما را خرد کند، ما یک ملت واحد هستیم .

روحانی افزود: این یک آزمایش الهی است که بسیاری از مردم سربلند از آن بیرون می‌آیند و البته اقلیتی نیز هستند که همواره در این امتحان‌ها تجدید می‌شوند. در سه ماهه نخست امسال درآمد ارزی و حتی مخارج و هزینه‌کردهای دولت نه تنها از پارسال کمتر نشده، بلکه افزایش نیز داشته است و به عنوان مثال بودجه عمرانی تخصیص یافته در بهار امسال نسبت به زمان مشابه پارسال ۳۰ برابر رشد داشته است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false