آخرین تصمیمات برای حذف کنکور در سال ۹۸ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر به آخرین تغییرات حذف کنکور اشاره کرد و افزود: کنکور یکی از دغدغه های جامعه و آموزش عالی است و با تدابیری که می توان برای آن اندیشید، می توان از اثر روانی و اجتماعی آن کاهش داد و البته یکی از موضوعات ما در وزارت علوم بحث حذف کنکور است و به همین منظور کارگروهی نیز تشکیل شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: امیدواریم وزارت علوم بتواند طرح بدون کنکور را در فاز اول برای رشته‌های کم متقاضی با تدابیری که با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آن می‌اندیشند، اجرایی کند، البته رشته‌های پرمتقاضی به دلیل وجود رقابت سنگین در آنها ممکن است که تا مدت‌ها در قالب کنکور دانشجو پذیرش کنند، هر چند که من معتقدم در رشته های پرمتقاضی نیز می توان به تدریج پذیرش را به دانشگاه ها واگذار کرد. امیدواریم بتوانیم آن درصد از جمعیت کنکوری را که می‌توانند با سوابق تحصیلی) وارد دانشگاه شوند، بدون حضور در فرآیند کنکور پذیرش کنیم. در صورت هماهنگی دستگاه‌ها این تغییرات برای سال ۹۸ اعمال خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلاحیه سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری تدوین شده است و در درست بررسی می‌باشد البته کلیات این اصلاحیه اخیرا توسط مجلس تصویب شد اما جزئیات آن از سوی نمایندگان رای نیاورد و مجددا این طرح به منظور انجام کار کارشناسی بیشتر به کمیسیون آموزش بازگردانده شد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false