وحشت مدیران و مافیا «قلعه نو» از یک قاضی | از تخریب دامداری آقای رئیس تا بازکردن گره کمربندی تهران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
وحشت مدیران و مافیا «قلعه نو» از یک قاضی | از تخریب دامداری آقای رئیس تا بازکردن گره کمربندی تهران!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، چالش های بزرگی شهر و بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری را تهدید می کند. از مافیای زباله و ضایعات تا رانت و لابی و فساد برخی مدیران که در سالهای اخیر این بخش را متروکه و محلی برای هرگونه زد و بند تبدیل کرده بود.

فروردین ماه 1400 بود که این بخش رسما صاحب دادگاه شد و از نظارت و بررسی پرونده ها در دادگاه بخش کهریزک خارج شد. هرچند دادگاه بدون دادستان محلی تاثیر قابل قبولی در پیشگیری از وقوع جرائم ندارد اما در ماه های اخیر اقدامات دادگاه قلعه نو موجب رضایت شهروندان شده است.

بعنوان یک روزنامه نگار باید بگویم که سلامت نفس، تخصص، دوری از رانت و لابی، دلسوزی برای مردم و احقاق حقوق عامه مشخصه هایی است که یک قاضی را متمایز می کند. قاضی یاسر حسین یزدی رئیس دادگاه قلعه نو همانند ارتش یک نفره در حوزه قضایی در دونقش دادستان و رئیس دادگاه اقدامات زیادی در مبارزه با فساد و اجرای قوانین و رفع چالش های حقوقی انجام داده است که مهمترین آن ماجرای دعوای کشاورزان حاشیه کمربندی دوم تهران با اداره راه بر سر تعیین قیمت زمین بود.

در ماجرای زمین های کشاورزی حاشیه کمربندی دوم تهران بیش از یک سال است این مشکل بر سرخود باقی مانده بود و اجازه تعریض این جاده پرخطر را نمی داد. دعوا بر سر این بود که کشاورزان بر سر قیمت کارشناسی اختلاف نظر داشتند که با ورود قاضی بخش قلعه نو قرارشد مسیر برای تعریض جاده بازشود و مشکل حقوقی کشاورزان تا حصول نتیجه توسط دادگاه بررسی شود تا حق هیچ کشاورزی تضییع نشده و ارزش واقعی زمین محاسبه شود.

چالش دیگر دامداری های غیرمجاز در منطقه عشق آباد قلعه نو بود. برخی دامداری ها مشکلاتی در مجوزهای رسمی داشتند اما هزاران گاو پرورش داده و فعال بودند اما برخی دیگر به صرف داشتن چند گاو مدعی دامداری بوده تا از کنار آن بتوانند ارزش زمین را با ایجاد کارگاه و دیوارکشی و غیره بالا ببرند. قاضی حسین یزدی علی رغم بی مهری های زیاد از سوی برخی افراد و نهادها با همراهی نیروی انتظامی توانست حکم تخریب این دامداری ها را اجرا کند و این اقدام علی رغم لشکر کشی های خیابانی جیره خواران سودجویان اجرا شد.

همچنین چند مغازه که اقدام به ساخت و سازغیرمجاز کرده بودند هم تخریب شد. که ای کاش بخشداری قلعه نو و اداره جهاد کمی دل به کار می دادند و خود پیشرو در مبارزه با فساد بودند اما هیچ خبری از اقدامات آنها مخابره نشد.

حالا اینکه چرا رئیس یک شورا خودش متخلف از آب در آمده و ساخت و ساز غیرمجاز داشته پیشنهاد می شود اسم و عکس او رسانه ای شود تا مردم بدانند خائن به آنها کیست.

نکته دیگر آنکه دادگاه قلعه نو مسئولیت رسیدگی به پرونده های مرتبط با زندان زنان و چالش های آنها را هم برعهده دارد. چندی قبل چند زندانی تماس گرفته و از مشکل آب در این زندان با خبرنگار سخن گفتند. قاضی حسین یزدی ورود کرد و مشکل قطعی آب و احتمال تنش در زندان را رفع کرد اما جایی بازتاب داده نشد.

 

سید هادی کسایی زاده

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false