خبر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

علی اصغر یوسف نژاد دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم در گفتگو با الهام مرادی خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در خصوص نقش رسانه‌های ملی در تبلیغ و ترویج ثبت اسناد رسمی گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد این است که اعتبار اسناد رسمی در جریان اداری کشور تقویت نشده است. یعنی اسناد رسمی به عنوان یک مرجع و ماخذ برای دستگاه های اجرایی چه در قوه قضائیه و چه در قوه مجریه ملاک قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: من معتقد هستم رسانه‌های شنیداری و دیداری جایگاه اسناد رسمی در کشور را نتوانستند به درستی به سمع و بصر مردم برسانند. باید این موضوع ریشه یابی شود که چرا هنوز جایگاه اصلی دفاتر اسناد رسمی در کشور جا نیوفتاده است. ممکن است بخشی از این مسئله مربوط به قوانین و مقررات، مسائل فرهنگی در رسانه‌ها و شاید هم در کانون سردفتران و دفتریاران باشد. به طور کلی می‌توان در یک جمله گفت نقش و جایگاه اسناد رسمی در کشور توسط رسانه‌ها به درستی تبیین نشده است.

یوسف نژاد در ارتباط با ترویج و تبلیغ ثبت اسناد رسمی مدارس بیان داشت: بخشی از وظیفه و تکلیف ترویج این امر برعهده نظام آموزشی است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند اثرگذار باشد تبیین شاخص های مثبت اسناد رسمی در دانشگاه‌ها، مدارس و کتب آموزشی است. حتی این مسئله به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌تواند سرفصل کتاب‌های درسی قرار بگیرد تا به مرور زمان جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

دبیرهیئت رئیسه مجلس دهم در خصوص قلنامه نویسی گفت: یکی از دلایلی که مردم به اجاره نامه نویسی دستی روی آوده‌اند راحت تر بودن آن است. باید این شرایط تسهیل پیدا کند تا مردم رغبت بیشتری برای ثبت اسناد خود در دفاتر پیدا کنند.

این نماینده مجلس به عواقب عدم ثبت سند خودرو در دفاتر تاکید کرد و گفت: ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی کاملا شفاف مشخص کرده است که نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی صورت می‌گیرد. اگر مردم فقط به برگ سبز اکتفا کنند مسلما بخشی از هزینه های دولت تامین نمی‌شود و درآمدهای آن کاهش پیدا می‌کند. از طرفی هم سندی که در دفترخانه ثبت نشود متزلزل است. بسیاری از مردمی که به محاکم دادگستری مراجعه می‌کنند ناشی از کم توجهی به اسناد رسمی است.

اخبار روز را با جامعه خبردنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false