دلیل اصلی کندی حافظه در پیری شناسایی شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محققان دانشگاه برکلی آمریکا به تازگی عامل جدید و تاثیرگذاری را که در کاهش قدرت حافظه افراد در کهنسالی نقش دارند شناسایی نمودند.

بر اساس این خبر، آنها می گویند علاوه بر مشکلات مربوط به زوال عقل اختلال در برخی مکانیسم های امواج مغزی در حین خواب کهنسالان هم در این امر دخیل است و به گفته این پژوهشگران خوابیدن نقش مهمی در تحکیم رابطه حافظه کوتاه مدت و درازمدت انسان دارد. ثبت خاطرات در حافظه انسان زمانی انجام می شود که دو نوع از امواج مغزی با یکدیگر همگام شوند.

این امواج نمایانگر فعالیت مکانیسمی است که حساسیت مغز را در برابر اطلاعات حسی کم می‌کند و در استمرار خواب شخص نقش دارند و در اشخاص سالمند این موج‌ها کمتر دیده می‌شود و به همین دلیل سالمندان در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند.

به گزارش جامعه خبر، بررسی ثابت کرده که همزمان با افزایش سن مغز انسان توانایی خود در زمینه همگام سازی این دو نوع امواج مغزی را از دست می دهد و در نتیجه افراد مسن به سختی می توانند رویدادهای تازه را به ذهن بسپارند و پژوهشگران با استفاده از اسکن ام آر آی مغز افراد مسن و مقایسه نتیجه آن با نتایج اسکن مغزی افراد جوان از صحت یافته های خود مطمئن شدند.

مشرق

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false