جزئیات بازداشت دو عضو هیات مدیره اتحادیه کباب شهرستان ری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جزئیات بازداشت دو عضو هیات مدیره اتحادیه کباب شهرستان ری

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در سالهای اخیر پس از ورود سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار به جریان فساد و تخلفات در شهرستان ری چهره واقعی بسیاری از مسئولان و خبرنگاران افشا شد و حضور این روزنامه نگار و همراهی با برخی قضات و بازرسان موجب تشکیل پرونده فساد انتخابات کهریزک و باقرشهر، دستگیری بیش از 100 کارمند و مدیر، برکناری چند شهردار و بخشدار و غیره شد.

یکی از اتحادیه های مورد نقد این روزنامه نگار اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری بود. اهمیت این اتحادیه از این باب است که شهرری قطب گردشگری مذهبی و تاریخی تهران است و از قدیم ری را به حرم، بازارقدیم وکباب و ریحان می شناسند و پذیرایی از زائران زبان زد بوده است. اما در سال های اخیر متاسفانه عرضه کباب بی کیفیت، تولد رستوران ها و کبابی های غیرمجاز و زیرزمینی و حتی عرضه گوشت خوک و گوشت های فاسد هم رسانه ای شده است.

اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری پس از افشای تخلفات و سوءمدیریت هایش از سوی سید هادی کسایی زاده علیه او اقامه دعوا کرد و پرونده ای در دادسرای شهرستان ری تشکیل داد اما بازپرس پرونده حکم منع تعقیب صادر کرد. با این حال برخی از اعضای اتحادیه مانند علیرضا افشارپارسا (صاحب کبابی افشار در بازارقدیم ری و بازرس سابق اتاق) و همچنین داود سالمی خزانه دار اتحادیه پس از سالها پیگیری تخلفات تصمیم گرفتند تا رسما از افراد متخلف اتحادیه شکایت کنند.

بر اساس این گزارش، چند روز قبل دو عضو هیات مدیره اتحادیه کباب و چلوکباب شهرستان ری به دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای شهرستان ری بازداشت شدند تا تحقیقات مقدماتی پرونده بر اساس مستندات ارائه شده از سوی شاکیان بررسی شود.

علیرضا افشارپارسا از شاکیان این پرونده در گفتگو با پایگاه خبری جامعه خبر می گوید: چند سال قبل تخلفی در اتحادیه کباب و چلوکباب رخ داد که در روزهای نخست تلاش شد این موضوع فراموش شود اما پس از سماجت و پیگیری متوجه شدیم این تخلف نابخشودنی و بزرگ است. موضوع از این قرار بود که یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه برای دریافت پول از اعضا یک دستگاه کارتخوان سیار در اتحادیه قرارداده بود که متاسفانه پول به جای واریز و اتصال به حساب اتحادیه به حساب شخصی واریز می شد.

وی افزود: این پول ها در قالب کمک به اتحادیه، عیدی، پاداش، حق عضویت و غیره بود. ما برای حفظ حرمت ها و جلوگیری از آبروریزی اتحادیه کتبا نامه ای به اداره صنعت شهرستان ری، اتاق اصناف شهرستان در طول 3 سال مکرر ارسال کردیم و برای آن مستندات داریم. اما متاسفانه اداره صمت و اتاق اصناف هیچ اقدامی نکردند و این نشان از گستردگی ارتباطات رانتی بود.

بنابر این تصمیم گرفتیم موضوع را با نماینده مدعی العموم (دادستان) در میان بگذاریم. آقای مداح در دفتر دادستان شهرری در جریان قرارگرفت و گفتند هم من و هم دادستان در موضوع مبارزه با فساد مماشات نداریم و باید شکایت رسمی داشته باشید.

علیرضا افشارپارسا گفت: بعد از اینکه شکایت کردم آقایان متخلف من را تهدید کردند که جواز مغازه ات را ابطال کرده و آن را پلمب می کنیم. اما علی رغم تهدیدات ادامه دادیم. تا اینکه پلیس امنیت اقتصادی با دستور دادستانی افراد متخلف را بازداشت کردند. متاسفانه محسن کشاورزی رئیس اتاق اصناف شهرستان ری به جای حمایت از اعضای اتحادیه کباب و مبارزه با فساد به دنبال لابی برای آزادی این دو فرد متهم بود و این باید در تاریخ ثبت شود.

بازرس نمونه شهرستان ری اظهار کرد: آقایان سهمیه گوشت دولتی را به نام اتحادیه و به کام خودشان گرفتند و پولی به حساب اتحادیه از سودگوشت ها واریز نکردند. جالب اینجاست که رئیس کمیسیون و بازرس اتحادیه از مردم شیرینی و عیدی گرفته است و این یعنی فساد و نمی توانیم کوتاه بیاییم.

وی افزود: هر فردی که تحت هر عنوانی به این افراد پول و شیرینی و غیره دادند بروند به دادستانی گزارش دهند. چون اگر افشا شود برای آنهایی که مثلا شیرینی دادند اما رشوه قطعا سنگین خواهد بود. باورکنید دادستان ری و بازپرس شعبه 6 شهرری قابل نفود و سفارش پذیر نبودند و این را شهادت می دهم. همچنین این پرونده متهمان دیگری هم خواهد داشت که اخبارش منتشر می شود.

داوود سالمی از مطلعان دیگر این پرونده هم در گفتگو با جامعه خبر می گوید: بر اساس قول و وعده ای که داده بودیم توانستیم این فساد را به گوش دادستان برسانیم و افراد متخلف دستگیر شدند و امیدواریم حق و حقوق مردم به اتحادیه بازگردد. این افراد مراودات مالی شفافی در اتحادیه نداشتند. من شخصا به رئیس و بازرس اتحادیه و اتاق اصناف و اداره صمت گزارش کردیم اما پیگیری نشد.

اظهارات علیرضا افشار و داوود سالمی در حالی است که طبق قانون این دو فرد که در انتخابات اخیر هم رای آورده و حتی از سوی بسیج اصناف مورد تقدیر قرارگرفتند باید رد صلاحیت شوند.

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در این مورد می گوید: تعجب می کنم که چرا در دوره نوفرستی دادستان سابق این اقدامات رخ نداد؟! حتی من را هم دستگیر کردند؟! مگر آقای رحیمی دادستان فعلی با دادستان قبلی از دو سیاره دیگر هستند؟ این اقدام دادستانی ری واقعا قابل تقدیر است. نکته دیگر آنکه نقش بسیج اتاق اصناف شهرستان ری را واقعا متوجه نشدم؟ مگر کار آنها نظارت و پیگیری نیست پس چرا سه سال سکوت کردند؟ و جالب آنکه چرا از فرد متخلف تقدیر کردند؟

نکته دوم آنکه آیا رئیس اتحادیه کباب که در جریان امور بوده و رئیس اتاق و رئیس اداره صمت هم احضار می شوند؟ بر اساس قانون افراد مطلع از فساد در صورت عدم بررسی مجرم هستند و دادستان می تواند آنها را احضار کند.

نکته سوم آنکه با وجود گزارش های متعدد به اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان ری باز هم این افراد برای حضور در انتخابات هیات مدیره اتحادیه تائید صلاحیت شدند که این اقدام کاملا مشکوک و قابل پیگیرد قانونی است. لازم به ذکر است که قبل از انتخابات اداره اماکن شهرری هم در جریان تخلفات قرارگرفته بود اما اقدامی نکرد؟!!!!!!

بعنوان روزنامه نگار ضدفساد به زودی ابعاد دیگر این پرونده را بیان خواهم کرد که چه افرادی از آنها حمایت می کردند.

بیشتر بخوانید

حاشیه های تالار شمس العماره| کباب اتحادیه سوخت!

عرضه کباب با گوشت خوک در شهرستان ری!/عملکرد ۳ ماهه اتاق اصناف ری

فیلم | انتخابات اتحادیه کباب شهرستان ری | «داود سالمی» خزانه دار اتحادیه

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false