تجلیل از کاسبان شهرستان ری در سایه تقطیع اتاق اصناف! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تجلیل از کاسبان شهرستان ری در سایه تقطیع اتاق اصناف!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، همزمان با اول تیرماه روز گرامی داشت اصناف؛ اتاق اصناف شهرستان ری اقدام به برگزاری جشن کرد و گروهی از روسای اتحادیه ها و اصناف را به تالار پذیرایی دعوت کرد. معمولا انتظار می رفت در این مراسم به بار معنوی، تخصصی و حرفه ای اصناف افزوده شود و در سطح سنگین و حرفه ای برگزار شود اما با حضور چند اتحادیه بعنوان اسپانسر قرعه کشی برگزار شد تا به تعدادی از کسبه به صورت صلواتی به دلیل حضور در مراسم لوازم خانگی و کارت هدیه تعلق بگیرد.

در مراسم اتاق اصناف فرماندار و برخی از چهره های شاخص شهرستان هم حضور نداشتند و این به معنای پایین بودن سطح مراسم بود.

از سویی دیگر بخش خصوصی که تعدادی از ریش سفیدان و کسبه قدیمی شهرستان ری تشکیل می دهند همانند سالهای گذشته اقدام به برگزاری مراسم «کاسب حبیب الله» برای قدردانی از کسبه خوشنام شهرستان ری کردند. پس از توزیع کارت های دعوت از طریق فضای مجازی به کسبه، در اقدامی عجیب اتاق اصناف شهرستان ری اقدام به صدور نامه ای با امضای محسن کشاورزی (رئیس اتاق) به تمامی روسای اتحادیه های شهرستان کرد که این گردهمایی مورد تائید اتاق اصناف شهرستان ری نیست! در حالی که برگزاری مراسم تقدیر از کسبه ارتباطی با اتاق ندارد و نیاز به چنین مجوزی نیست.

جو سیاسی شهرستان با این نامه و فشارها تغییر کرد و منتقدان همایش کاسب حبیب الله پیگیر بودند این همایش برگزار نشود. تا حدودی هم موفق شدند مثلا حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت حرم یکی از سخنرانان بود در مراسم حضور نیافت و لبخند برلبان منتقدان نشست. اصناف بر این باور بودند که همایش شکست می خورد اما در کمال ناباوری بیش از 200 نفر از اصناف، بازاریان، روسای اتحادیه ها و حتی سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار در این مراسم حضور یافتند.

 

این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و سرودملی با مداحی ذاکر اهل بیت آغاز شد و میهمانانی همچون سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع)، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20، لطف الله ستاره رئیس سابق اتاق اصناف و رئیس اتحادیه طلا و بسیاری از روسای اتحادیه ها حضور داشتند. دبیر همایش در جایگاه قرارگرفت و در حال بازگو کردن بی مهری ها و تهدید ها برای برهم زدن همایش از سوی برخی افراد بود که مسئولان گفتند بازگو نکنید و او منصرف شد.

در این مراسم شربیانی با تقدیر و تشکر از عوامل اجرای چنین مراسمی گفت: باید این مراسم با دبیرخانه حرفه ای و متمرکز ادامه داشته باشد و از همین امروز برای سال آینده برنامه ریزی شود.

شهردار منطقه 20 هم گفت: اقدامات خوبی برای توسعه کسب و کار بازاریان شهرری شده و قرار است پارکینگ و اقدامات رفاهی برای زائران در اطراف بازار ایجاد شود. همچنین ایستگاه مترو میدان شهرری هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید. وی در مورد مشکلات رخ داده در میدان شهرری گفت: قصد زیباسازی داشتیم اما زیرساخت ها دچار مشکل بود و داریم مشکلات را رفع می کنیم تا میدانی زیبا داشته باشیم. همچنین پیاده راهی از امامزاده عبدالله تا میدان شهرری خواهیم داشت.

در پایان این مراسم از تعدادی از کاسبان حبیب الله شهرستان ری تقدیر شدند.

نسرین حسنی، حبیب الله قنبری، محمد فردوسی زاده، حسین حسنی، مجید صادقی، اکبر الفت، جعفر خسته پسند، محمدرضا نمازی، محمدرضا اژدرخواه، ابراهیم خوشبخت، اسماعیل کاردان، جوادکاشانی، حمیدرضا صادقی، روح الله باقری، عبدالله شیرازی، حسن پناهی فر، رضا حسین پور، محمدباقرزاده، ابوالفضل روزوند، ابوالفضل مقصودی پور، جواد مهدی، علی فتحعلی، سعید حسینعلی، محمد فرزی، محمد ایرانیان، حمید کاظمی، مجید کریمیان، حسن فتحی، هادی ترشیذی، سید ناصر حسینی، رسول کاظمی، محمدحسین تابش، عباس اربابی، حسین نهاوندی، امیر امینی، علی محمدی بعنوان کسبه برتر انتخاب شدند.

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و مشاور سابق استانداری تهران و سازمان مدیریت تهران در پی نوشتی در مورد برگزاری این مراسم نوشت: نفس این کار با ارزش و زیباست. اما روش کار باید حرفه ای تر و دارای ساختار و تشکیلات باشد. بهتر است عزیزان در دبیرخانه این همایش یک چک لیستی را تعریف کنند تا بر اساس آن کسبه برتر بر اساس معیارهای 25 گانه تعریف و انتخاب شوند. کسبه باید بر اساس اخلاق، مشتری مداری، کارآفرینی، خوش حسابی، تقوا و ایمان، مردم داری، قانونمداری، استفاده از بستر فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی و غیره … انتخاب شوند. وقتی انتخاب افراد شفاف و دارای ساختار باشد بار و کلاس کار همایش تخصصی تر و بهتر خواهد شد و قطعا می تواند الگویی برای سایر شهرستان های کشور باشد.

پیشنهادات زیادی است که اگر لازم دانستند می توانم در اختیار همایش قراردهم.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false