یزد تابلوی اجرای اقتصاد مقاومتی/توانمندی اقتصادی کشور توهم نیست - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به آمارها و برنامه‌های مطرح شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان یزد اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که یزد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را با جدیت دنبال می‌کند.

پورمحمدی یادآور شد: خوشبختانه در یزد شاهد مدیریت، اجرا و برنامه ریزی مقبولی در زمینه اهداف اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی بیان کرد: شرایط کشور به سمتی پیش می رود که زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حال فراهم شدن است و ظرفیت و زمینه مناسبی در این زمینه در مناطق مختلف کشور وجود دارد.

پورمحمدی عنوان کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کشور به ثبات اقتصادی کامل می رسد و اکنون نیز با تدابیر صورت گرفته، ایران در شرایط ثبات اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته به نحوی که به اذعان مقامات آمریکایی، حتی فلج کننده ترین تحریم ها نیز نتوانسته ایران را از پای درآورد.

وی بیان کرد: اینکه می بینیم ایران در مجامع بین المللی پذیرفته شده و برای مذاکره با ایران تلاش می کنند، به خاطر به دست آوردن موقعیت اقتصادی و تاثیرگذار در منطقه است و دنیا به این نتیجه رسیده که ایران توانمند است.

پورمحمدی ادامه داد: اگر اقتصاد ایران ضعیف، کوچک، ناتوان و ناپایدار بود، این جایگاه و اقتدار به دست آمدنی نبود زیرا اکنون یکی از شاخصه های قدرت کشورها اقتصاد پایدار و قوی است و این توهم نیست زیرا دنیا درگیر توهمات نیست.

وی تصریح کرد: کشور ما به حدی از توانمندی رسیده که در بحران نفت که تمام کشورهای پولدار دارای نفت با مشکل مواجه شدند، ایران توانست اوضاع را مدیریت کند و در بین همه کشورهای تولیدکننده نفت، شاخص‌های اقتصادی ایران مثب شد.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود از بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: بانکها موتور محرکه تولید هستند و به همین دلیل باید قدرت انعطاف و تعامل بیشتری داشته باشند.

پورمحمدی تاکید کرد: در گذشته بانک‌ها فشار زیادی تحمل کردند اما به هر حال باید از این وضعیت خارج شویم و راهکار خروج از این وضعیت هم باید توسط بانکها طراحی شود.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false