کیفیت صنعت ایران در حال سقوط است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بهرام شهریاری اظهار کرد: یکی از چالش های بزرگی که گریبانگیر صنعت کشور شده بی برنامگی مشخص این حوزه است و کاهش تولید خودرو از نمونه های بارز این بی برنامگی در سال قبل در کشور است در حالی که در تمام دنیا تولید خودرو چند برابرشده است.

بر اساس این خبر، کارشناس صنعت درمورد عدم توجیه اقتصادی احداث کارخانه در خیلی از مناطق کشور گفت: این نشان می‌دهد که ما اسکله توسعه اقتصادی را هنوز نشناختیم و باید در این راستا اقدام جدی شود.  بزرگترین مشکل صنایع ما نداشتن برنامه توسعه ای در حد کلان است و در نتیجه نمی‌دانیم در چه رشته هایی و کجا کار کنیم و یا  چه اموری بیشترین صرفه اقتصادی را دارد.

شهریاری تاکید کرد: پنج برنامه توسعه صنعت پیش از انقلاب و ۶ برنامه پس از انقلاب نتوانست مشکلات صنایع ایران را حل کند و این نشان می دهد باید در دیدگاه هایمان تغییرات کلان ایجاد نماییم.

به گزارش جامعه خبر، افزایش بی رویه مجوزها موجب شد تا بسیاری از صنایع با ظرفیتی کمتر از ظرفیت واقعی خود کار کنند و در نتیجه با افت تجهیزات و تکنولوژی کیفیت محصولاتشان کاهش یافته و قیمت تمام شده محصولات بالا برود و راهکار نجات صنعت کشور از رکود را تدوین برنامه توسعه‌ای جدید با رویکردهای متفاوت است.

باشگاه خبرنگاران

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false