کار زشتی که با رسانه‌ای شدن، تشویق شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ یکی از ایرادات رفتاری در کشور ما این است که هرکار زشتی را علنی می‌کنیم تا همه در جریان آن قرار بگیرند. با این کار افراد بداندیش را متوجه این موضوع می‌کنیم که رفتار زشت آن‌ها بدون هیچ دغدغه و نگرانی بازتاب وسیعی در جامعه خواهد داشت.

اصلا به این موضوع توجه نمی‌شود که فرد یا افرادی که دست به رفتار نابهنجار می‌زنند، در واقع قصدشان این است که رفتار بدشان بیشتر و بیشتر در بین مردم جامعه بازتاب داشته باشد و اصولا هرچقدر در مورد آن‌ها صحبت شود، احساس رضایت بیشتری در وجودشان ایجاد خواهد شد!

متاسفانه رسانه‌ها برای رقابت با یکدیگر و جذب مخاطب بیشتر، هرخبر و مطلبی را منتشر می‌کنند و بدون توجه به بازخورد و عواقب پخش آن، حتی درموردش تحلیل ارئه می‌دهند و نظرات دیگران را هم جویا می‌شوند!

تخریب سنگ قبر درگذشتگان کار زشت و جدیدی است که در جامعه ما صورت گرفته و به نظر می‌رسد پس از فحاشی در جوامع مجازی تبدیل به تازه‌ترین معضل جامعه ما خواهد شد!

اگر دیروز تخریب سنگ قبر مرحومان مظلومی و جدیکار، به سرعت و شدت در جامعه منتشر نمی‌شد، اکنون شاهد تخریب سنگ قبر مرحوم بهزادی آن‌هم به فاصله تنها چندساعت نبودیم. اما متاسفانه این اخبار را به سرعت پخش کردیم تا به افکار بیمار، خط بدهیم که می‌توانند کارشان را به راحتی رسانه‌ای کنند! جالب است در این بین حتی سنگ قبر سهراب‌سپهری هم تخریب شد که در هیاهوی درگذشتگان فوتبالی کشورمان کمتر دیده شد وبنابراین نمی‌توان این عمل را یک تقابل رنگی محدود به جامعه فوتبال دانست.

با این حال و با توجه به شایعه تهدید تخریب مزار مرحوم نوروزی، باید از این به بعد شاهد ایجاد کمپین‌هایی با مضمون سنگ قبرها را تخریب نکنیم و…باشیم! با توجه به اتفاقاتی که پیش از این در جامعه افتاده، می‌توان این پیش بینی را داشت که عمل تخریب قبرها در کشور به زودی باب شود و به این ترتیب رسانه ها هم سوژه جدیدی برای مطالب عامه‌پسند خود خواهند داشت، بدون توجه به اینکه هر خبر و گفتگو در این مورد ممکن است سوهانی بر روح و روان خانواده‌های آن مرحومان باشد.

ای کاش کسانی که ناراحت و نگرانند و این عمل را نه یکبار بلکه ده‌ها بار محکوم می‌کنند، یکبار دست به جیب شوند و با عوض کردن سنگ‌قبر تخریب شده علاوه بر شادکردن خانواده‌های آسیب دیده، به جای تبلیغ یک فرهنگ زشت، یک عمل پسندیده و شایسته را رواج دهند، چراکه فرهنگ سازی برخلاف تخریب فرهنگی نیاز به هزینه دارد و با شعار و سخنرانی هیچ چیزی اصلاح نخواهد شد.

منبع: برنا

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false