چگونه اسرائیل سرزمین فلسطینیان را اشغال کرد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چگونه اسرائیل سرزمین فلسطینیان را اشغال کرد؟

زندگی در “زانوتا” یک روستای فلسطینی در جنوبی ترین نقطه کرانه باختری و کمی بالاتر از تپه های خالی از سکنه واقع در اراضی اشغالی یهودیان هرگز راحت نبوده است. اغلب مردم این روستا که با وجود تابستان های سوزان و زمستان های استخوان سوز در این زمین های بایر به پرورش بز و گوسفند اشتغال دارند. تنها این افراد با اراده و ثابت قدم بودن که توانستند علیرغم تهدیدهای نظامی سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی یهودی همچنان در آنجا اقامت داشته باشند.

اما به علت شدت گرفتن خشونت از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست در تلافی حمله 7 اکتبر حماس به مناطق اشغالی، پس از تحمل ده ها سال مرارت برای حفظ خانه‌ها و زمین هایشان بیش از 150 نفر از اهالی “زانوتا”  تصمیم به کوچ دسته جمعی گرفته‌اند.

شهرک نشینان مسلح گاه ملبس به یونیفرم نظامی و گاه با صورت‌های پوشیده، شبانه به خانه های روستاییان حمله می کنند و اقدام به ضرب و شتم اهالی، تخریب و دزدی دارایی و ترساندن کودکان می‌کنند.

روز دوشنبه صدای گریه اهالی روستا از زن و مرد درحالی که اسباب و اثاث منازل خود را خالی می کردند به گوش می رسید. آنها مجبور شدند صفحه‌های خورشیدی خود را جمع کنند و علوفه دام ها و لوازم شخصی خود را بار بارکش‌ها کنند. صدای احشام که از شدت صدای تخریب دیوارمنازل محو شده بود و گردو خاکی که به چشم و گلو فرو می رفت همه جا را فراگرفته بود.

به عقیده “عیسا احمد بغداد” پیرمرد 71ساله فلسطینی که به زمان تشکیل اسرائیل و تبعید 700هزار فلسطینی در سال 1948 اشاره دارد “روز نکبت دیگری رسیده است.” او می گوید خانواده ام به سمت گذرگاه رفح می روند اما ما آنجا فامیلی نداریم به بچه هایمان چه بگوییم.

در باریکه غزه که اسرائیل عملیات خود را علیه حماس در آنجا به پیش می برد غیرنظامیان به دام افتاده اند و اجازه خروج از محاصره را ندارند و در کرانه باختری به زور از خانه هایشان رانده می شوند.
منطقه “مسافریاتا” منطقه ای است که در آنجا دهکده‌های پرورش دام اسرائیلی قرار دارد و روستای”زانوتا” نیز جزو آن‌ها به شمار می رود. منطقه کم جمعیتی در جنوب کرانه باختری که 60 درصد آن تحت کنترل اسرائیل است و تصاحب آن توسط اشغالگران غریب الوقوع است. آب انبارها، پنل های خورشیدی، جاده ها و ساختمانهای این منطقه مرتب تخریب می شوند زیرا به فلسطینیان در این زمین ها اجازه ساخت و ساز داده نمی شود در حالی که توسط شهرکها و ساختمانهای غیرقانونی صهیونیست ها احاطه شده‌اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false