نفوذ افغان ها در ایران | ۴۰ سوال از مسئولان کشور در مورد مهاجران افغان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نفوذ افغان ها در ایران | ۴۰ سوال از مسئولان کشور در مورد مهاجران افغان

پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه سراسری میدان آزادی | سید هادی کسایی زاده | این مطلب را برای نمایندگان مجلس، اعضای هیات دولت، اعضای شورایعالی امنیت ملی، سران قوا، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان و مسئولان عالی قضایی کشور می نویسم. این مطلب ژونالیستی و زرد نیست و فقط می خواهم با دقت بخوانید و برای هرنکته ای که بازگو کردم اول تامل کنید و بعد دستور پیگیری و بررسی دهید. اگر مطالب من دروغ و کذب بود با من بعنوان روزنامه نگار جاسوس، دشمن ملت، کذاب و بی سواد برخورد کنید.

اول) چرا آمریکا افغانستان را به سرعت ترک کرد؟ و چرا طالبان را بعنوان دولت جایگزین تائید کرد؟

دوم) گروه زیادی از افغان ها از ۴۰ سال قبل وارد ایران شدند و تشکیل خانواده و زندگی دادند و ۴ دهه است که کنار این مهاجران بدون دغدغه همزیستی داشتیم و مهمان نوازی کردیم. اما امروز اوضاع فرق کرده چراکه در مدت زمان کوتاهی ۲ میلیون افغان که با آنها همسایه بودیم به ۸ میلیون نفر افزایش یافتند که در میان این جمعیت، پشتون ها با گرایش طالبان مشاهده می‌شوند. چرا در یک سال گذشته موج زیادی از پسران مجرد که بعضا سرباز یا افسر طالبان بودند به اسم مهاجرت یا فرار از طالبان وارد ایران شدند؟

سوم) چرا مرزهای ایران در همجواری با افغانستان آنقدر بی در و پیکر است که روزانه هزاران افغان به راحتی وارد تهران، شیراز و مشهد می شوند؟

چهارم) بودجه انسداد مرزها که با تصویب مجلس و لطف رهبرانقلاب تامین شده بود صرف چه شد و چرا مرزهای ایران به سیستم سنسورها و دوربین های مداربسته و پرژکتور مجهز نیست؟ مگر می‌شود در سال ۱۴۰۲ و ۲۰۲۳ بر اساس قرون وسطی از مرزها نگهبانی کرد؟

پنجم) چرا افغان ها تا امروز و این لحظه بدون آمار دقیق، تشخیص هویت الکترونیکی، رصد و آمایش سرزمینی بعنوان یک تبعه خارجی در تهران، مشهد، اصفهان و شیراز بعنوان مهمترین شهرهای کشور زندگی می کنند؟

ششم) چرا یک افغان چه با کارت و چه بدون کارت می تواند به راحتی از کارت بانکی شهروند ایرانی و سیم کارت او برای اموراتش به صورت اجاره ای استفاده کند و حتی به راحتی در کار ساخت و ساز، خرید و فروش مسکن و زمین باشند؟

هفتم) چرا تمامی بنگاه های املاک به آسانی و بدون دغدغه به تمامی افغان ها مشاوره مسکن داده و پای قولنامه های آنها را امضا و مهر می کنند؟

هشتم) چرا لایحه قاچاق انسان یک مرتبه از دستور کار مجلس خارج شد تا هیچ برخوردی با افغان‌ها و مهاجران غیررسمی نشود؟ هیچ برخوردی با صاحبان مشاغل که افغان های غیرمجاز را به کارگیری می کنند نشود؟

نهم) چرا برای ۸ میلیون افغان که امروز در ایران سکونت دارند هیچ قانونی وجود ندارد و آنها در بهشتی که مسئولان برایشان آفریدند خوش و خرم از تمامی منابع ایران به آسانی استفاده و بهره می برند؟

دهم) چرا اخبار مرتبط با تجاوزات، سرقت ها، قتل ها که پای افغان ها در میان بوده سانسور می شود؟

یازدهم) طرح سازمان ملی مهاجرت بر چه مبنایی نوشته شده و قراراست تصویب شود؟ مگر ما مهاجران اروپایی و آمریکایی و آفریقایی داریم؟ مگر به جز افغان ها مهاجر دیگری در ابعاد میلیونی در ایران است؟ آیا این طرح همان طرح سازمان ملی حمایت از افغان ها برای افزایش جمعیت اتباع آن هم با تفکرات طالبان برگرفته از تفکرات خارج از کشور و پروژه نفوذ نمی تواند باشد؟

دوازدهم) چرا رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی، اینترنشنال و صدای آمریکا برای تصویب سازمان ملی مهاجرات ذوق می کنند؟ سیزدهم) چرا تحصیل و دانشگاه و حوزه‌های علمیه برای اتباع باید رایگان و با یارانه ملی ایران باشد؟ آیا این تشویق برای جذب افغان ها به ایران نیست؟ چهاردهم) چرا به افغان هایی که به صورت قاچاقی به ایران وارد شدند بعنوان مهاجر و سرمایه نگاه می کنید در حالی که نه سواد دارند، نه سرمایه، نه تخصص و همراه خود تفکرات و فرهنگی که ارتباطی با ایران ندارد را به ارمغان می آورند؟

پانزدهم) چرا وزارت کشور علی رغم تصویب سازمان ملی مهاجرت اقدام به ایجاد این سازمان بدون مجوز قانونی کرد؟ چه عجله ای بود؟ بعد از ۴۴ سال یک شبه باید سریع این سازمان تشکیل شود؟ چه تفکری پشت آن است؟

شانزدهم) چرا وقتی بارها نوشتم و هشدار دادم که زمین های اطراف حرم امام خمینی(ره)، زمین های اطراف پالایشگاه تهران، اطراف سایت موشکی ایران در کهریزک، اطرف پادگان ها و غیره از سوی افغان ها اجاره شده و ساکن هستند و حتی تعداد زیادی از روستاهای همجوار با انبارهای استراتژیک کشور و انبارگندم صد در صد تبعه افغان شدند هیچ اقدامی برای اجرای آمایش سرزمینی و تامین امنیت نشد؟ قرار است روستاها را به افغان ها تحویل دهیم؟

هفدهم) در کجای دنیا می شناسید که هشت میلیون نفر مهاجر بدون سواد، تخصص و پول وارد کشوری شوند و منابع اشتغال و آذوقه و کالاهای اساسی آن را استفاده کنند و در آخر به آنها پاداش صدور شناسنامه و مجوز خرید خودرو و افتتاح حساب بانکی آن هم در بانک سپه ویژه نیروهای مسلح دهند؟ آیا این ایجاد امنیت برای کشور است؟ آن وقت من را بازخواست می کنید که دارم امنیت کشور را برهم می زنم؟

هجدهم) ۷۰۰ هزار دانش آموز اتباع در کشور در حال تحصیل با پول بیت المال و مردم ایران هستند. و در مدارسی که خیرین مدرسه ساز ساختند تحصیل می کنند. چند سوال دارم و بررسی کنید. چرا گروهی از خیرین مدرسه ساز تمایلی به ساخت مدرسه برای اتباع ندارند؟ چرا نهادهای امنیتی هیچ اطلاع دقیق هویتی از دانش آموزان و خانواده آنها به صورت برخط و حرفه ای ندارند؟ و اینکه ۱۰ هزارمیلیارد تومان هزینه دانش آموزان افغان که ایران دارد پرداخت می کند چه نفعی برای مردم ایران دارد؟

نوزدهم) چند درصد پرونده های قضایی مرتبط با جرائم افغان ها در کشور است؟ آیا پرداخت هزینه میلیاردی برای نگهداری از ۶ هزارزندانی افغان و رسیدگی به پرونده های آنها درست است؟ در حالی که مردم کشور از مشکلات اقتصادی رنج می برند؟

بیستم) کجای دنیا میلیون ها مهاجر به آسانی سه میلیون فرصت شغلی یک کشور را بدون پرداخت یک ریال مالیات و عوارض اشغال می کنند در حالی که در همان کشور میلیون ها جوان بیکار هستند؟

بیست و یک) چرا سازمان غیرقانونی ملی مهاجرت بدون مجوز در استان گلستان اقدام به صدور دفترچه هویت اتباع و کدملی و افتتاح حساب در بانک کرده است؟ برچه مبنای اقتصادی و امنیتی این رخ داده است؟

بیست و دو) چرا به جای محدود کردن مهاجرپذیری اشتباه در کشور و اخراج افغان های غیرقانونی تلاش بر ثبت هویت و دادن امکانات زندگی، شغل، تحصیل و غیره می کنید؟ آیا تصور نمی‌کنید این همه مهربانی برای میلیون مهاجر غیرقانونی به نفع منافع ملی ایران و مردم نیست؟

بیست و سه) چرا باید در کوچه و خیابان های ایران اتباع قاچاق به آسانی در کنار زن و بچه و نهادهای امنیتی و نظامی تردد کرده و زندگی کنند؟ چرا؟ چرا؟ علت این همه مماشات چیست؟

بیست و چهار) چرا باید مافیای غیرتشکیلاتی سرایداری باغ ها، مجتمع های مسکونی و ویلاها همه در اختیار افغان ها باشد؟ فقط یک نمونه آن در پرونده داریوش مهرجویی افشا شد که خوشبختانه نمی‌شد تا پنهانش کرد. بیست و پنج) آیا وقتی یک افغان غیرمجاز و بیسواد و مهاجر غیرقانونی با گرفتن پول می تواند فردی را به قتل برساند نمی‌تواند در برابر پول جاسوسی کند؟

بیست و شش) آیا تصور کردید با ایجاد سازمان ملی مهاجرت و دادن هویت به افغان ها آنها صبح می آیند فرم پرمی کنند؟ به دلیل عمق دریای غفلت در تهران بهشت قاچاقچیان و فاسدان است حالا در این میان قطعا چند میلیون آلونک و آپارتمان برای افغان های قاچاقی با پرداخت چندمیلیون تراول پیدا خواهد شد. وقتی در تهران ۲۰ سال ۱۰۰۰ انبار بزرگ بدون مجوز انبارداری می‌کردند، وقتی دکل نفتی گم می شود چطور می توانید بروید افغان های غیرمجاز را پیدا کنید و دعوت کنید ثبت نام کنند؟ مگر توانستید در سرشماری نفوس مسکن آمار ایرانی ها با اطلاعاتشان را کامل بگیرید که حالا در افغان ها موفق شوید؟ برای آخرین بار می گویم که جریان نفوذ چراغ ندارد و ما باید باهوش باشیم. هروقت خبرنگار حرفه ای را برای پرداختن به حفظ امنیت کشور دشنام داده و تهدیدش کردند بدانید که جریان نفوذ کارش را بلد است.

 

true
true
true
true
  1. صادق

    متشکر از دقت نویسنده محترم ، فکر کنم ریشه خیلی از مشکلات به نوع نگاه ما در برخورد با مسائل برمی گردد.
    و اون اینست که وقتی دچار مشکل می شویم تازه دنبال راه حل می گردیم . ولی این مشکلی که شما عنوان کردید از اون نوع مسائلی هست که در حال حاظر به مرحله بحران رسیده است و هر لحظه غفلت در جهت چاره اندیشی آن خسارات وحشتناکی به بار خواهد آورد . ۵ سال آینده را تصور کنید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false