پایان گزارش «خبرنگار ضدفساد»| فریاد فرماندار در اتاق فرماندهی زباله ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پایان گزارش «خبرنگار ضدفساد»| فریاد فرماندار در اتاق فرماندهی زباله ها

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر پس از انتشار 5 گزارش از سوی سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد از سال 1399 تا 1401 در مورد تخریب زمین های کشاورزی از سوی مافیای پلاستیک فرماندار برکنار شده شهرستان ری (حسین توکلی کجانی) هیچ اقدامی نکرد اما حمید زمانی فرماندار جدید پس از مشاهده عینی وضعیت وارد عمل شد.

 

 

حمید زمانی در سایت آرادکوه درجمع مدیران بخش کهریزک تاکید کرد: ادامه وضعیت فعلی فعالیت پلاستیک سوزها و ضایعات فروش ها در شهرها و روستاهای بخش کهریزک قابل قبول نیست و باید در سریعترین زمان ممکن زیر ساخت های لازم در سایت آرادکوه و شرایط قانونی برای جابجایی این مشاغل ایجاد شود. بحث انتقال مراکز غیر قانونی بازیافت و فروش ضایعات به آرادکوه تصمیم مجموعه مدیران دولتی و قضایی شهرری و بخش کهریزک است و باید به سرعت اجرا شود.

زمانی اظهارکرد: اکنون با هم فکری و وحدت رویه ای که میان هر سه قوه وجود دارد، کشور در بهترین شرایط قرار گرفته است، از همین رو هیچ بهانه ای برای تعلل در انجام مصوبات و تصمیمات پذیرفته نیست. کهریزک در نوک پیکان آلودگی و بوی نامطبوع سایت آرادکوه قرار دارد و مردم از وضعیت کثیفی، زشتی و آلودگی موجود به شدت ناراضی هستند.

وی ادامه داد: چاره ای غیر از ساماندهی وضعیت موجود برای جلب رضایت مردم و خدمت رسانی مناسب به آنان نداریم.

زمانی افزود: تا چه زمانی باید فعالیت زباله فروش های قمصر و مجید آباد را تحمل کرد؟ بناست تا کی این روند آلایندگی ادامه داشته باشد تا بتوان تصمیمی برای جابجایی سایت آرادکوه گرفت؟ اکنون باید تصمیم قطعی و عملیاتی برای رفع مشکل مورد نظر مردم در بخش کهریزک گرفت و آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به انشعابات قانونی فروخته شده به صنوف مزاحم فعال در بخش کهریزک در زمینه پلاستیک سوزی و ضایعات فروشی، گفت: در صورت آغاز روند جابجایی این اصناف به سرعت برق آنها قطع می شود.

امین بابایی بخشدار کهریزک هم دراین جلسه با بیان اینکه مشکلات حاشیه ای سایت آرادکوه بارها تکرار شده اما با این وجود همچنان آنها پابرجا هستند، گفت: اکنون بیش از یک هزار نفر در قالب ضایعات فروشی و پلاستیک سوزی در روستاها و شهرهای این بخش فعالیت می کنند و علاوه بر زشت کردن چهره شهری، موجب نارضایتی و آزار آنان شده اند.

وی گفت: اکنون کشاورزان محدوده برخی زمین ها را به اتباع واگذار می کنند و حتی برخی روستاها ساکنان زیادی از اتباع دارند که زمین های کشاورزی را برای فروش ضایعات و پلاستیک سوزی به کار گرفته اند.

بابایی تغییر لایه های جمعیتی در این محدوده را نگران کننده برشمرد و اعلام کرد: حداکثر ظرف مدت یک سال تمامی این ضایعات فروشی ها و پلاستیک سوزی ها به سایت آرادکوه منتقل می شوند. همچنین تمامی این مشکلات به سبب نزدیکی کهریزک به سایت آراد کوه و انتقال ضایعات برای فروش شکل گرفته و باید سایت آرادکوه تدبیری برای رفع این مشکل و بهبود شرایط داشته باشد.

بابایی تاکید کرد: هیچ عایدی از حضور سایت آرادکوه در نزدیکی بخش کهریزک برای ساکنان این محدوده وجود ندارد در حالی که مردم متحمل آلودگی های آن می شوند.

وی گفت: بیش از ۴۵ میلیارد تومان مجموعه سایت آرادکوه به شهرداری کهریزک بدهکار است .عوارضی بابت مسیر تردد خودروهای حمل زباله در محدوده این بخش پرداخت نمی کند. پسماند باقی شهرها نیز به سایت آرادکوه منتقل می شود در حالی که هیچ عوارضی از این نظر به بخش کهریزک پرداخت نمی شود.

آرش ناصر پیرسرائی رئیس دادگستری کهریزک هم در این جلسه با اشاره به ادعای اداره محیط زیست مبنی بر نفوذ آلودگی شیرابه های سایت آراد کوه به منابع زیر زمینی افزود: تیمی از کارشناسان باید این مساله و میزان نفوذ آلودگی را بررسی کنند تا بتوان در این زمینه تصمیم گیری کرد.

وی به بحث جابجایی پسماندها به سایت آرادکوه اشاره کرد و یادآورشد: خود همین جابجایی و انتقال، آلودگی را علاوه بر سطح معابر و جاده ها، به نقاط مختلف بخش کهریزک منتقل می کند از همین رو باید این رویه برای جلوگیری از انتشار و انتقال آلودگی رویه مناسبی در پیش گرفته شود.

ناصر پیرسرائی با تاکید بر بررسی اساسنامه و اسناد ملی سایت آرادکوه خواستار تخصیص بخشی از درآمد این سایت به مدیریت آلاینده ها در بخش کهریزک شد.

علی کلهر شهردار کهریزک در این جلسه با اشاره به انتشار مستمر بوی نامطبوع از سمت آرادکوه در شهرهای بخش کهریزک گفت: این وضعیت در کنار فعالیت ضایعات فروش ها و پلاستیک سوزها، زندگی را برای ساکنان این بخش سخت کرده است.

وی خواستار حضور یک هفته ای خانواده های مسئولان مدیریت پسماند شهرداری تهران شد و اظهارداشت: باید با شهردار تهران در خصوص مدیریت پسماند و تصمیم گیری مناسب در این زمینه، مذاکره کرد.

کلهر با اشاره به بدهی ۴۵ میلیارد تومانی سایت آرادکوه ( زیر نظر شهرداری تهران ) به شهرداری کهریزک، یکی دیگر از تبعات فعالیت سایت آرادکوه را رهاسازی سگ ها پلاک کوبی شده در شهر کهریزک و افزایش حمله این حیوانات به مردم خواند.

شهردار کهریزک گفت: تمامی سگ های ولگردی که از سطح شهر تهران جمع آوری می شوند، پس از پلاک کوبی در سایت آرادکوه و اطراف شهر کهریزک رها می شوند و این مساله علاوه بر اینکه موجب ترس و نگرانی مردم می شود، می تواند زمینه ساز انتقال بیماری ها نیز باشد در حالی که مسئولان ذی ربط در شهرداری تهران در این زمینه پاسخگو نیستند.

محسن قضاتلو شهردار باقر شهر بخش کهریزک نیز در این جلسه گفت: باید از اتوبان علامه عسگری مانعی برای ورود ضایعات فروشها و زباله گردها ایجاد کرد تا اجازه ورود آنان به این بخش را نداد.

وی ضمن گلایه از فروش انشعاب برخی دستگاه های خدمات رسان به ضایعات فروش ها و پلاستیک سوزها، اضافه کرد: اکنون اغلب زمین های کشاورزی در این محدوده به فعالیت این مشاغل کثیف تبدیل شده است و به راحتی نیز انشعابات مورد نیاز را از دستگاه های خدمات رسان خریداری و دریافت می کنند.

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران  در این جلسه گفت: میزان درآمد سایت آرادکوه حتی کفاف نیمی از هزینه های این سایت را نمی دهد.

وی با اشاره به کاهش تولید پسماند در تهران افزود: ۱۲ میلیارد تومان سالانه فقط برای نگهداری درختان در محدوده سایت آرادکوه هزینه می شود و شهرداری در بسیاری از بخش ها به این حوزه یارانه پرداخت می کند.

کسایی زاده: حالا باید دید این اظهارات در حد شعار است یا واقعا عملیاتی می شود. این خبر در تاریخ ثبت خواهد شد تا عیار مسئولان سنجیده شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false