نوبخت: در دولت و قوه‌قضائیه «برادر» نداریم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهارات زیر را مطرح کرد:

* همه کسانی که فکر می‌کنند قرارداد توتال یک رفتار غیرقانونی از سوی کسی صورت گرفته هیچ مسامحه‌ای نکنند و هر سند و مدرکی دارند به قوه قضائیه ارائه کنند. قانون مرجع را شورای اقتصاد می‌داند که شورای اقتصاد این قرارداد را تایید کرد.

* این قرارداد یک قرارداد بی‌نظیر پس از برجام بوده و مورد تمجید است. ضمن احترام به کسانی که دلسوزانه درباره منافع ملی نظر می‌دهند، باید پاسخ مناسب برای این انتقادها داشته باشیم حتی اگر گفته شود که طرح سه فوریتی مطرح شود اما جواب ما این است که آن نقطه ای که برای تامین منافع هستید راهش این نیست. راهش متوقف کردن قرارداد با طرح سه فوریتی نیست. ما انتظار سخنان سبک نداریم و باید سخنان وزین مطرح شود.

* درباره کابینه جدید هم یک گروه‌ همین افرادی هست که در هیات دولت فعلی دور یک میز هستند و آقای رییس جمهور آنها را میشناسد.

* افرادی از همین وزرا که آقای رییس جمهور موفق تشخیص دهد دوباره از انها دعوت می شود. برخی هم ممکن است تغییر جایگاه داشته باشند. برخی وزرا نیز ممکن است به هر دلیلی امادگی نداشته باشند از بیرون کابینه هم اقای روحانی روی برخی افراد برای حضور در کابینه نظر دارد.

* افراد جدید هم از سوی جریانات سیاسی معرفی می‌شوند. اعتدال ویژگی افراد کابینه است چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب

* از سال قبل بحث هایی راجع به وی مطرح می کردند و رییس جمهور می گفت همه باید پاسخگو باشند، آقای فریدون مرتب می‌رفتند و این بار قرار صادر شد و چون رقم بالا بود در آن زمان امکان ‌تامین نبود اما بعد دوستان کمک کردند و تامین شد.

* قوه قضائیه آن قدر مستقل است که برادر رئیس‌جمهور را احضار و زندانی می‌کند و این موجب قوت ماست.

* اگر برای برادر رئیس قوه قضائیه و مقننه هم این موضوع مطرح شود، قوه قضائیه همان‌گونه رفتار می‌کند که برای برادر رئیس جمهور رفتار می‌کند.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false