نامه یک خبرنگار به «قالیباف» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده؛ برای تو می نویسم که شهردار شهر من بودی و در این سالها هیچ وقت به تو انتقادی نداشتم تا یک نیش و کنایه کمتر تحمل کنی و سرت به کارت گرم باشد چون مدعی بودی جهادی هستی و برای مردم زحمت می کشی … اما حالا که برای دومین بار سودای ریاست جمهوری در سر داری کمی تو را متفاوت دیدم برای همین چند کلمه ای برایت می نویسم که اگر روزی فرزندانم گفتند تو بعنوان خبرنگار در آن روز چرا حرفی نزدی این نامه را نشان دهم.

*جناب آقای قالیباف در کارنامه شما 5 سال خدمتگذاری در نیروی انتظامی و 12 سال شهرداری تهران است. اولین سوال من که هنوز بی پاسخ مانده است این است که بحث تحقیق و تفحص از شهرداری و مجرای املاک نجومی مطرح شد که آقایان در شورای شهر رای ندادند. موضوع بازرسی و نظارت هم مطرح شد که به کمیسیون نظارت شورا آقای سروری واگذار شد. از آن کمیسیون هم نه گزارشی بیرون آمد و نه مطلبی ارائه شده است. تقریبا درباره املاک نجومی اتفاق خاصی نیفتاده است. چرا؟ شاید بگوئید به من مرتبط نیست از شورا بپرسید … یا بروید از قوه قضائیه سوال کنید … قضاوت را به مردم واگذار می کنم.

*جناب آقای قالیباف شهرهای زیبا و مهم جهان به سمت شهرهای بدون خودرو و بزرگراه رفته اند اما شما تهران را به سمت شهری برای خودروها همراه با انواع بزرگراه ها تبدیل کردید. از بزرگراه صدر و امام علی که روی گسل ساخته شده تا فروش 2 میلیون تراکم در این سالها که خبر خوبی برای شهروندان تهرانی نبود.

*جناب آقای قالیباف شما مدعی هستید در مترو و حمل و نقل عمومی با اینکه دولت پولی نداده موفق بودید و گفتید که تعداد ایستگاه های مترو از ۳۶ ایستگاه به ۱۶۰ رسیده در حالیکه بر اساس برنامه پنج ساله دوم باید این تعداد به ۱۷۳ ایستگاه می رسید و ۶۷ ایستگاه عقب تر از برنامه هستیم. گفتید که تعداد واگن ها از عدد ۳۰۰ به ۱۳۰۰ واگن رسیده در حالیکه بر اساس برنامه باید ۱۹۵۸ واگن می داشتیم و بر این اساس ۶۵۸ واگن عقب تر از برنامه هستیم و این عقب ماندگی از سوی شهرداری و نه دولت

*جناب آقای قالیباف وقتی تیم شهرداری تهران علاقه ای به حفظ جان مردم ندارد نتیجه اش می شود سوله های بحران که یا تبدیل به شهربازی شده یا باشگاه و غیره … آیا این مدیریت عالی شما است؟ بنده بعنوان سردبیر سایت خبری بحران نیوز وابسته به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از نزدیک دیدم که این سازمان در هنگام حادثه حرفی برای گفتن ندارد و جان میلیون ها تهرانی در هنگام حادثه در خطر است. شما می خواهید مسئول مدیریت بحران کشور شوید؟

*جناب آقای قالیباف از سوی شورای شهر و کمیسیون های تخصصی پروانه‌های صادره مغایر طرح تفصیلی و ضوابط ملاک عمل در شوراهای معماری مناطق مشخص شده است. چندی پیش در کمیسیون تخصصی حدود ٢‌هزار پرونده احصا شد که هرکدام جای تذکر و سوال از شهردار داشت و حدود‌ هزار پرونده را برای شخص شما ارسال شد تا لغو پروانه‌های صادره بازنگری و لغو شود. چه شد؟

* جناب آقای قالیباف اگر در تونل توحیدی که به آن افتخار می کنید تصادفی یا حادثه ای رخ دهد چقدر موارد ایمنی و خروج فوری شهروندان دیده شده است؟ چرا پس از اینکه تونل ساخته شد به فکر این افتادید بخشی از آسفالت را رنگی کرده و میخ رنگی بکوبید و آن را به اسم مسیر اورژانسی نامگذاری کردید؟ یعنی قبل ساخت به این فکر نبودید؟ تونل های دیگر چه؟

*جناب آقای قالیباف اگر اینجانب شهریور ماه 1394 شب در میدان شوش و هرندی نمی خوابیدم و در خبرگزاری مهر وضعیت معتادان تهرانی در این منطقه رسانه ای نمی شد می دانستید این مردم در این منطقه چه مشکلاتی دارند؟ حالا مدعی هستید در میان مردم زندگی می کنید؟ بعدا برای اینکه خودتان را مدیری جهادی نشان دهید به سرعت آنجا را دیوار کشی کرده و چند نهال کاشتید. … حالا معتادان کجا رفتند؟ پشیمان شدند؟ کمپ شفق را یادتان نرود …!

*جناب آقای قالیباف انتشار هرگونه نشریه در واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران ممنوع است و هرگونه اطلاع‌رسانی صرفا از طریق نشریه خبری روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران «همگامان» و نشریات تخصصی دارای مجوز از شورای اسلامی شهر تهران مجاز است اما شهرداری اقدام به انتشار چندین نشریه ازجمله وقایع الاتفاقیه؛ مهندسی ترافیک؛ دانش شهر؛ اقتصاد شهر؛ همشهری تاکسی؛ همشهری اتوبوس کرد. چرا؟ چرا به خود این اجازه را دادید این طور برای خود تبلیغات کنید؟

*جناب آقای قالیباف یادتان هست زمانی که شما سرگرم پذیرایی از مهمانان سیاسی در برج میلاد بودید در شهرداری منطقه 15 فاجعه‌ای تاثربار را رقم خورد و کودکی خردسال و بی‌گناه جان خود را به دلیل سهل انگاری نظارتی از دست داد. چه پاسخی به آن خانواده دادید؟ نکند معتقدید مقصر شهرداری تهران نبوده است؟

*جناب آقای قالیباف مگر نگفتید نیروهای شهرداری زیاد هستند و باید آن را کاهش داد پس چرا در این سال ها پرسنل شهرداری ٨٢‌درصد افزایش داشته و میزان حقوق و اضافه‌کاری آنها از حدود ۴‌میلیارد تومان در ‌سال ٩٠ به حدود ١۵‌میلیارد تومان در ‌سال ٩٢رسید؟ یعنی معادل ٢٧۵‌درصد افزایش یافته است؟

*جناب آقای قالیباف بدهی های شهرداری امروز چقدر است؟ 40 هزار میلیارد تومان؟ 60 هزار میلیارد تومان؟ چقدر است؟ چرا باید شهردار شهر من اینقدر بدهی برای من بگذارد؟

*جناب آقای قالیباف بعنوان شهردار تهران که مدعی هستید هنرمندی کردید و شمال و جنوب تهران را به هم نزدیک کردید چند بار در این سال ها به شهرری (منطقه20) سر زدید؟ کدام محلات رفتید؟ وضعیت زباله های ساختمانی را دیدید؟ در همان منطقه 20 است … آلودگی هوای ری را دیدید که بیشترین آلودگی تهران را دارد؟ میدان اصلی شهر را دیدید که هیچ شباهتی به میدان ندارد؟ وضعیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر ری را دیدید؟ محلات نفرآباد و هاشم آباد کنار حرم سید الکریم را دیدی و می دانید چه مشکلاتی رخ داده است؟ چرا تنها شهربازی شهرری را تعطیل کردند؟ 

*جناب آقای قالیباف داستان ساماندهی کیوسک های روزنامه تهران چه بود؟ آن کیوسک های جدید که خریداری شد چه شد؟ چرا طرح اجرایی نشد؟ بهتر نیست از اتحادیه سوال کنیم؟

* جناب آقای قالیباف پرونده سرقت مجسمه های شهر تهران چه شد؟ چه کسی سرقت کرد؟ چرا پرونده به دادگاه نرسید؟ آیا مردم تهران حق ندارند سوال کنند آقای شهردار چه شد؟

 

حرف برای گفتن زیاد است

فعلا نامه را همین جا به پایان می رسانم

نامه دوم را برای شما دوباره می نویسم

 

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false