روحانی: درباره مذاکرات هسته‌ای باید با دنیا وارد گفت‌وگو می‌شدیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، گفتگوی ضبط شده حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه اول سیما آغاز شد که مهمترین محورهای آن به شرح زیر است:

* ۴ سال پیش زمانی که من برای اعتماد مردم برنامه خود را به ملت ایران عرضه داشتم، به وضوح گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می‌گیرد که مسیر ما مسیر اعتدال باشد. افراط و تفریط و خشونت نتوانسته باعث خوشبختی هیچ ملت و موجب پیشرفت هیچ کشوری شده باشد.

* همچنین به مردم گفتم که صاحب این کشور، ملت است. ما باید در چارچوب قانون اساسی و قانون مصوب و خواست و اراده مردم مدیریت جامعه را برعهده بگیریم.

* در سال ۹۲، زمانی که با هم کار را آغاز کردیم، ما با مشکلات فراوانی مواجه بودیم، اما در عین‌حال امیدهای زیادی داشتیم. بنده از آغاز معتقد بودم با آن امیدها و تلاش‌های و همبستگی‌ها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

* ما آن زمان بیکاری رنج‌آوری را نسبت به جوانان و جامعه خودمان مواجه بودیم، در حالی که در ۸ سال گذشته می‌شد کاری کرد که همه جوانانی که متولدین دهه ۶۰ بودند و در اواسط دهه ۸۰ می‌بایست به شغل و کار میرسیدند، به اشتغال برسند. متأسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان کار زیادی انجام نشده بود.

* شرایط کشور از لحاظ تورم نگران‌کننده بود. مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند. هر روز به فکر آن بودند که اجناسی را بخرند و انبار کنند برای اینکه احساس می‌کردند در روزهای بعد کالاها گران‌تر خواهد شد، در آن زمان تولید کشور در رکود قرار گرفته بود، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از تولید بازایستاده بودند. قدرت خرید مردم هم بسیار کم شده بود.

* در کنار این مسائل مردم احساس امنیت نمی‌کردند، قطعنامه‌هایی بالای سر مردم بود، مخصوصاً قطعنامه ۱۹۲۹ که شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماه‌ها و سال‌های آینده خودشان اطمینانی نداشتند، به همین دلیل در آغاز امر لازم بود در ۵ مورد مهم سریعاً به تصمیم‌گیری و اقدام و عمل برسیم.

* مورد اول درباره مذاکرات هسته‌ای بود که می‌بایست با دنیا وارد گفت‌وگو شویم و شرایطی که هر روز مردم در انتظار تحریم جدید بودند، این شرایط متوقف شود.

* اقدام دوم این بود که برای مهار تورم که افسارگسیخته شده بود و مردم را هم نگران کرده بود، برای آن باید که تدبیری اندیشیده شود.

*در مسئله سوم و در موضوع تولید و کارگاه‌های تولیدی که باید به حرکت درمی‌آمد تا از رکود خارج شویم، همچنین قدرت خرید مردم هم باید افزوده می‌شد و مردم توان خرید بیشتری را پیدا کنند و بالاخره تصمیم پنجم این بود که مردم ارتباط آسان‌تری را با اطلاعات و دنیا داشته باشند.

*‌ برای هر ۵ موضوع در همان ماه‌های اولیه تصمیمات لازم اتخاذ شد. سه موضوع اول به دلیل اهمیت ویژه‌اش، مدیریت‌اش را خودم شخصاً برعهده گرفتم. هر هفته سه جلسه برای مذاکرات هسته‌ای، همچنین هفته‌ای دو جلسه مربوط به مسائل اقتصادی، مهار تورم و رونق تولید داشتیم.

* دو مسئله دیگر ازجمله افزایش قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و موضوع ارتباط جوانان و ملت با دنیا را به وزارت ارتباطات سپردم تا مردم برای تماس‌شان با دیگران و جهان و به دست آوردن اطلاعات احساس نگرانی نداشته باشند.

فارس

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false