من به هلال احمر و کمیته امداد کمک نمی کنم| کمک های مردمی حساب و کتاب ندارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
من به هلال احمر و کمیته امداد کمک نمی کنم| کمک های مردمی حساب و کتاب ندارد

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: بعنوان روزنامه نگار حوزه اجتماعی و سیاسی رسما می گویم که به سیل زدگان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) یا هلال احمر کشور و برخی نهادهای حکومتی و دولتی کمک نمی کنم چون به هیچ عنوان کار آنها گرفتن پول و کمک مردمی نیست.

آیا مردم می دانند انبارهای کدام دستگاه های حکومتی با همین کمک ها مملو از کالا شده است؟ چه نهادی رسما مسئول نظارت بر نحوه کمک های مردمی و نحوه هزینه کرد و توزیع آن است؟ اینکه هرکه دلش بخواهد شماره حساب بدهد که درست و قانونی نیست. با پخش چند موسیقی و در آوردن اشک مردم به نوعی ایرانی های خوش قلب را تشویق می کنند به حساب های خودشان پول واریز کنند انگار مسابقه جمع کردن کمک های مردمی است.

چه کسی گفته واحدهای نظامی حق دارند از مردم برای کمک مردمی پول جمع کند و هزینه کنند؟ چرا کسی صدایش در نمی آید؟ اصلا چرا باید کمک مردمی داشته باشیم؟ مگر مردم چقدر کمک می کنند؟ خبرنگاران کشورمان مرده اند؟ چشم و گوش ندارند؟

ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و بسیاری از سازمان ها و نهادهای کشور آنقدر سرمایه و اندوخته دارند که تا 100 سال دیگر هیچ ایرانی برای بلایا کمک نکند. این چه عادت غلطی است که مدیران و مسئولان کشور یاد گرفته اند در هر حادثه ای کاسه گدایی دست بگیرند؟ مردم اگر دلشان بخواهد کمک می کنند و خودشان می دانند چطور کمک های خود را هزینه کنند.

متاسفانه آنقدر نحوه جذب کمک ها و هزینه کرد آن در این کشور بهم ریخته و کیلویی است که همین الان رهبر انقلاب دستور دهند در مدت 10 دقیقه به اینجانب گزارش دهید چقدر کمک نقدی و چقدر غیرنقدی جمع آوری شده و دقیقا چطور هزینه شده و دست چه افرادی با کد رهگیری رسیده است به خدا قسم نمی توانند گزارش دهند. می دانید چرا؟ چون هیچ سیستم جامع و نهاد مستقلی متولی امر نیست و ده ها دستگاه و صدها نهاد هرکه دلش بخواهد کمک می کند. چون سیستمی نیست. چون بانک اطلاعات ندارند. حالا برخی اعم از حقوقی و حقیقی سوء استفاده کنند کسی متوجه نمی شود.

امروز حتی یک کودک هم می داند وقتی حجم کمک های مردمی بالا باشد باید در سیستم جامع و دقیق نظارتی و قابل رسیدگی و بررسی قرار بگیرد که اینطور نیست. این وظیفه سازمان مدیریت بحران کشور است که طی فرایندی این چالش را برطرف کند. ما باید در کشور برای کمک های مردمی برای یک حادثه فقط یک شماره حساب داشته باشیم و خروجی حساب باید مشخص باشد. به خدا قسم این حرف ها نه کفر است و نه دشمنی با مدیران و نه حمایت از آمریکا …

10 سال در بحران ها و حوادث بودم و دیدم چقدر بخور بخور شد هم از سوی …. بماند. شما امروز در اینستا گرام بروید می بینید چطور برخی کمک ها سر از کجا درآورده است. خلاصه هر پولی بی صاحب باشد فسادآور است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false