لواندوفسکی مرد تکرار نشدنی تاریخ فوتبال لهستان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ تیم ملی فوتبال لهستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، توانست با 3 گل دانمارک را ببرد و در این بازی رابرت لواندوفسکی با هت تریک خود توانست پیروزی ارزشمند برای لهستان کسب کند.

لواندوفسکی در باشگاه بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال لهستان بازی می‌کند رابرت در سال ۱۹۹۷ میلادی در تیم جوانان وارزویا ورشو به عنوان مهاجم مشغول بازی شد و پس از هفت سال بازی در این تیم در سال ۲۰۰۵ راهی تیم بزرگسالان دلتا ورشو شد و موفق به زدن ۴ گل در این تیم شد.

در همان سال ۲۰۰۵ لواندوفسکی جوان به تیم لگیا ورشو پیوست و در آن تیم دو گل به ثمررساند. سرانجام او سال ۲۰۰۶ لگیا را ترک کرد و راهی ژنیچ پراژکوف شد او در فصل اول حضور خود در ژنیچ با زدن ۱۵ گل آقای گل لیگ دو لهستان شد و نقش بسیار مهمی در قهرمانی تیم ژنیچ داشت.

همچنین وی در فصل بعد یعنی ۸–۲۰۰۷ با زدن ۲۱ گل و آقای گلی در لیگ یک فوتبال لهستان به بازی خود در این تیم پایان داد. رابرت علی‌رغم درخشش خود رد بازی‌ها نتوانست از ناکامی‌های تیمش جلوگیری کند آنها در آلمان هیچ جامی دریافت نکردند و لیگ قهرمانان اروپا را هم با کسب مقام دوم به پایان بردند. پس از موفقیت‌هایی که لواندوفسکی بدست آورد باشگاه بایرن مونیخ خواستار او شد و قرارداد ۵ ساله‌ای را با این باشگاه امضا کرد.

لواندوفسکی در سال ۲۰۱۵ به عنوان ورزشکار سال لهستان انتخاب شد. وی سابقه ۷۳ بازی و ۳۴ گل ملی برای تیم ملی فوتبال لهستان در کارنامه دارد، همچنین پست تخصصی او مهاجم است. وی اولین بازیکن تاریخ معاصر فوتبال است که توانسته در هشت دقیقه پنج گل به ثمر برساند. قبل وی روماریو توانسته بود در ۱۰ دقیقه پنج گل به رم ایتالیا بزند.

وی در بوروسیا دورتموند، مقام دوم لیگ قهرمانان اروپا 2012 و 2013 رسید و در بوندسلیگا در سال‌های 2010، 2011_ 2011 ، 2012 و در جام حذفی آلمان در سال 2011 به همراه این تیم به قهرمانی رسید.

لواندوفسکی در سال 2006 توانست به بهترین گلزن لیگ دو به 15 گل رسید، وی همچنین در سال 2007 با 21 گل عنوان بهترین گلزن لیگ شد. در سال 2011 با 7 گل بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال لهستان، بهترین بازیکن سال فوتبال لهستان در از سال 2011 تا 2014 را به دست آورد.

این بازیکن در سال 2015 به عنوان ورزشکار سال لهستان انتخاب شد. ستاره تیم ملی لهستان در بایرن مونیخ بازی‌های درخشانی از خود نشان داد و در گذشته هم در تیم دورتموند به فوق ستاره زنبورها معروف شد. در دیدار دورتموند و رئال مادرید در جام باشگاه‌های اروپا 4 گل این بازی را به ثمر رساند.

ماندگارترین بازی لواندوفسکی دیدار بایرن مونیخ و وولفسبورگ در لیگ آلمان بود که 5 گل این بازی را به ثمر رساند.

منبع: برنا

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false