قلعه پرتغالی های قشم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قلعه پرتغالی های قشم

قشم یکی از زیباترین جزیره‌ های ایران محسوب می‌ شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. این جاذبه منحصر به‌ فرد و بسیار هیجان‌ انگیز دارای جاذبه ‌های گردشگری متفاوتی می‌ باشد که شما با تهیه بلیط هواپیما به ‌راحتی می ‌توانید به آن‌ جا سفر کنید و از مکان ‌ها و جاذبه ‌های مورد علاقه خود بازدید نمایید.

در واقع از آنجایی‌ که کیش یکی از جزیره‌ های گردشگری ایران محسوب می‌ شود،  می‌ توان گفت اهمیت بسیاری برای کشور دارد و علاوه‌ بر مردم ایران که هرساله به آن جا سفر می ‌کنند، می‌ توان شاهد مسافران خارجی هم در این جزیره بود.  قشم از مجموعه‌ های متعددی مثل پاساژها، مجموعه‌ های گردشگری و مکان‌ های تاریخی بسیاری پوشیده شده‌ است.

شاید کمی عجیب به ‌نظر برسد اما بله مکان‌ های تاریخی را هم می ‌توان در  این شهر مشاهده نمود که قلعه پرتغالی‌ های قشم نمونه ‌ای بارز از آن‌ ها می ‌باشد. این قلعه که نشانگر تاریخ و قدمت قشم می ‌باشد، زیبایی منحصر به‌ فرد خود را دارد و می‌ تواند علاقه‌ مندان به تاریخ ایران  را به خود مجذوب کند. حال اگر راجع ‌به جزئیات این قلعه پرتغالی های قشم کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌ کنیم که حتما در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع به آن نیاز دارید را برای شما شرح دهیم.

درباره قلعه پرتغالی قشم

همان ‌طور که از اسم این قلعه ‌ مشخص است،  آن‌ قلعه‌ ای است که توسط پرتغالی‌ ها در قشم ساخته شد. این مجموعه در شمال قشم واقع گردیده و طبق نظر باستان شناسان قلعه در سال شانزدهم میلادی ساخته شده است.

این قلعه بسیار زیبا با سنگ‌ های رنگ رنگی خود، به‌ خوبی می تواند نظر گردشگران را به خود جذب کند.  باید ذکر کنیم که این بنا جزو بناهای به‌ جا مانده از پرتغالی‌ ها هستند که از گذشته و تاریخ ایران به ‌جا مانده‌ اند.

جالب است بدانید که این قلعه در سال ۱۳۷۸ توسط باستان‌ شناسان ایرانی کشف شد.  یعنی تا قبل ‌از آن مردم از این قلعه و وجود آن اطلاعی نداشتند و زمانی ‌که این قلعه کشف ‌شد تا کنون، این مجموعه جزو مکان‌ های گردشگری قشم محسوب می ‌شود و مخاطبان و مسافران می ‌توانند به‌ راحتی از آن‌ ها بازدید کنند. البته باید ذکر کنیم در سال ۱۳۷۹ یعنی حدود یک‌ سال بعد زلزله بسیار قوی در قشم به وجود آمد و اکثر مکان ‌های گردشگری و از جمله قلعه پرتغالی‌ های قشم، فرو ریخت.

با توجه به این زمین‌ لرزه و خرابی بسیاری که در قلعه پرتغالی ‌ها به‌ وجود آمد.  درصد بسیاری از این قلعه خراب شد و اکنون قسمت های  بسیار کمی از آن به جا مانده است. اگر قصد بازدید از قلعه بسیار زیبای پرتغالی‌ ها را دارید، می‌ توانید با تهیه بلیط چارتر مشهد قشم به این جزیره بسیار زیبا سفر و از قلعه نیز بازدید کنید.

همچنین علاوه‌ بر مشاهده کردن قلعه بسیار زیبا که پس‌ از تخریب و همچنین گذشت سال ‌های بسیار زیادی هنوز زیبایی خود را حفظ کرده،  از دیگر مکان ‌ها و جاذبه‌ های گردشگری هم بازدید نمایید و تجربه بسیار زیادی را از نوع ساختار قلعه ‌ها در قرن شانزدهم توسط  پرتغالی ‌ها به دست آورید. همچنین اگر جزو دسته افرادی هستید که به تاریخ علاقه‌ مندید می ‌توانید با مسئولان این مجموعه صحبت و همچنین اطلاعات لازم را در خصوص قلعه جمع آوری کنید

آشنایی با جزییات قلعه

با توجه به این ‌که قلعه در سال ۱۳۷۸ توسط باستان ‌شناسی کشف شد،  اما می ‌توان گفت امروزه این قلعه یکی از جاذبه ‌های مهم گردشگری کیش محسوب می ‌شود و ممکن نیست که مسافرانی یا گردشگرانی به این جزیره سفر کنند و از این قلعه بسیار زیبا بازدید نکنند. حال برای آشنایی با جزئیات بیشتر قلعه می‌ توان گفت که این قلعه از سنگ، ملاج و ملات‌ های دیگر تشکیل‌ شده است.

یعنی در نگاه اول می توان انواع سنگ‌ هایی که معمولاً رنگ رنگی هستند را مشاهده کرد. این سنگ ‌های رنگی در اثر عوامل جوی و همچنین گذشت زمان‌ های بسیار زیادی تغییر حالت داده‌ اند. اما همچنان زیبایی و ظاهر خود را به‌ خوبی حفظ کرده و همچنین این رنگ رنگی و متفاوت بودن از یکدیگر باعث جلب نظر گردشگران شده‌ است.

این قلعه پرتغالی ‌های قشم،  یکی از بزرگ‌ ترین قلعه ‌ها در آن زمان محسوب می ‌شد و همچنین ساخت آن حدود سی سال طول کشیده‌ است.  یعنی زمانی‌ که می ‌خواستند قلعه را بسازند و آن را تمام کنند این زمان حدود سی سال به طول انجامید. همچنین در سال۱۳۸۹ قلعه پرتغالی‌ های قشم مرمت شد و کار بازسازی آن را انجام دادند.

زیرا پس‌ از زمین ‌لرزه‌ ای که رخ داد، قلعه آسیب بسیار زیادی دید و مسئولین با تصمیم بر  این‌ که قلعه برای جذب نظر مخاطبان باید حتما بازسازی شود، آن را بازسازی کرده و قلعه هم ظاهر زیباتری نسبت‌ به قبل خود یعنی زمان تخریب دارد.

چگونه می توان قلعه پرتغالی ها در قشم بازدید کرد؟

از آنجایی ‌که قشم در استان هرمزگان واقع‌ شده، شما به چند روش می‌ توانید برای بازدید از قلعه اقدام کنید. یعنی هم می ‌توانید به‌ صورت زمینی و هم هوایی برای بازدید از قلعه پرتغالی‌ های قشم اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که با تهیه بلیط لحظه آخری اصفهان  قشم این سفر بسیار راحت ‌تر می‌ شود. زیرا شما هم توانسته اید بلیط بسیار عالی را تهیه کنید و هم این ‌که سفر راحتی را داشته باشید.

معمولاً طی کردن و رسیدن به قشم از راه‌ های زمینی، روزهای زیادی طول می کشد و شما تنها با تهیه بلیط هواپیما می ‌توانید پس‌ از چند ساعت به قشم زیبا برسید. همچنین تا حد امکان سعی کنید در فصل ‌های معتدل و نسبتاً خنک برای بازدید از قشم سفر کنید. به‌ عنوان مثال بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به قشم هستند.

زیرا این جزیره گرم و شرجی است و سفر کردن در تابستان می‌ تواند بسیار طاقت‌ فرسا باشد و شما نتوانید به‌ خوبی از دیدن جاذبه ‌ها لذت ببرید. پس اگر قصد سفر به قشم را دارید با تهیه کردن بلیط و مراجعه به وب ‌سایت،  حتما بلیط خود را برای زمان عالی رزرو کنید و سپس به این جزیره زیبای آبی سفر نمایید؛  و از قلعه پرتغالی‌ های قشم و دیگر جاذبه ‌های مهیج این شهر بازدید کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false