فرماندار تهران: «مسگرآباد» الگوی روستاهای کشور می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فرماندار تهران: «مسگرآباد» الگوی روستاهای کشور می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه خبر، همزمان با گرامیداشت هفته دولت، با حضور احمد قیومی فرماندار تهران، حمید علمشاهی بخشدار مرکزی تهران، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران و حمید شیری زاد دهیار مسگر آباد کلنگ ساخت دو پروژه در این روستا به زمین زده شد.

بر اساس این گزارش، طرح ایجاد ساختمان چند منظوره تجاری اداری و فرهنگی روستای مسگرآباد بالغ بر 120 میلیارد تومان اعتبار دارد که شامل 1320 متر عرصه و 6500 مترمربع ابنیه می شود. ساختمان پایگاه بهداشت و درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج) هم با اعتبار 50 میلیاردتومان شامل 1260 متر عرصه و 3170 متر ابنیه شامل خدمات درمانی و خدمات بهداشتی هم در در این روستا ساخته خواهد شد. در حاشیه این مراسم اجرای طرح پایش تصویری روستاهای مسگرآباد هم در برنامه هفته دولت قرارداشت.

احمد قیومی قبل از کلنگ زنی این پروژه ها در جمع خانواده شهدا و ایثارگران و اهالی روستای مسگر آباد گفت: شهربزرگ 9 میلیون نفری تهران با وضعیت پایتخت بودن آن بر اساس طرحی که داریم نباید بیشتر از این جمعیت داشته باشد. امروز بسیاری از روستاهای تهران نزدیک به محدوده شهری شده است. وقتی روستاها وقتی از جمعیتی عبور می کنند می توانند تبدیل به شهرشوند اما ما کنترل کردیم تا با افزایش شهر روبرو نشویم. با این حال در حال توسعه روستاها هستیم. بعنوان مثال می خواهیم روستای مسگر آباد را به روستای نمونه کشور تبدیل کنیم.

فرماندار تهران اظهارکرد: توسعه زیرساخت های فنی و اجرایی در برنامه های این روستا قراردارد و تا چند هفته دیگر عملیات اجرایی در این روستا آغاز می شود. البته توسعه فقط ساخت و ساز نیست بلکه هدف ما توسعه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، اقتصادروستا و تقویت ریشه ها و هویت دادن به روستا خواهد بود.

قیومی گفت: بافت آبادی، باغات و کوچه و پس کوچه ها باید همینطور باقی بماند و اجازه سوء استفاده برای سودجویان را ندهیم.

فرماندار تهران در ادامه گفت: در دولت آقای حجت الاسلام رئیسی در طول کل تاریخ جمهوری اسلامی و حتی قبل از آن اعتباری که در اختیار آبادانی روستاها قرارگرفته بی نظیر است. دولت مردمی است و جمهوری اسلامی به حکومت مردم بر مردم افتخار می کند. از آقای دهیار روستای مسگرآباد هم می خواهم که المان ها و نمادهای روستا را توجه ویژه ای داشته باشد به ویژه آنکه این روستا در مسیر جاده بارگاه امام رضا(ع) قراردارد. طوری نمادها ساخته شود که هر فردی ساختمان یا نماد را مشاهده کرد همه بگویند این روستای مسگر آباد تهران است.

همچنین با حضور فرماندار تهران، بخشدار بخش مرکزی تهران و عضو شورای شهر پایتخت کلنگ ساخت ساختمان چند منظوره فرهنگی خدماتی روستای «همه سین» و ایجاد پایش تصویری این روستا هم به زمین زده شد. ساخت و ایجاد مخزن آب شرب روستای هاجرآباد و بهسازی، روسازی و روشنایی معابر این روستاها در برنامه های هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

فیلم کلنگ زنی پروژه های هفته دولت در روستای مسگر آباد

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false