شهرداری باقرشهر به رتبه ۸ ارتقاء یافت| اینجا فقط حقوق شهردار افزایش می یابد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شهرداری باقرشهر به رتبه ۸ ارتقاء یافت| اینجا فقط حقوق شهردار افزایش می یابد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سابقه درجه بندی شهرداری های کشور به سال ۱۳۳۴ می رسد، ‌به طوریکه در قانون شهرداری مصوب ۱۱/۴/۱۳۳۴ برای اولین بار موضوع درجه بندی شهرداری ها براساس درآمد آنها و با انگیزه تعیین حقوق شهرداران مطرح شده است.

سید هادی کسایی زاده عضو سابق شورای اطلاع رسانی استان تهران می گوید: در روز های نخست اجرای قانون در سال ۱۳۳۴ شهرداری های کشور به سه درجه تقسیم شدند. پس از آن در سال ۱۳۴۳ درجه بندی (طبقه بندی ) شهرداری ها براساس جمعیت صورت گرفت و شهرداریها به پنج طبقه تقسیم شدند و در سال ۱۳۵۳ هیات وزیران آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران را تصویب و شهرداری های کشور را به ۱۲ درجه تقسیم کرد.

وی افزود: این درجه بندی تا سال ۱۳۶۶ ملاک عمل بود و در سال ۱۳۶۶ و براساس تبصره ذیل ماده یک آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران ( مصوب ۵۳/۱۲/۲۸ ) ضوابط درجه بندی شهرداری ها توسط وزارت کشور تهیه و به تایید سازمان امور اداری و استخدامی وقت رسید.

روزنامه نگار کشورمان اظهار کرد: درجه شهرداری ها بر مبنای امکانات، اعضا، درآمد و امثال آن تعیین می شود، لذا بالاترین درجه (۱۲) به شهرداریهای شیراز، تبریز، مشهد و اصفهان تعلق گرفته است.

همچنین درجه بندی شهرداری ها در تعیین حقوق و مزایای شهرداران موثر بوده و حقوق و مزایای شهرداران براساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (مصوب ۱۳۷۰ و اصلاحات بعدی آن) و با توجه به درجه بندی شهرداریها محاسبه و تعیین می شود.

کسایی زاده گفت: برای شهرداری باقرشهر که حالا رتبه ۸ گرفته فقط افزایش حقوق شهردار اهمیت دارد چون در بخش های دیگر نمی توان امیدی به توسعه داشت.

وی اظهار کرد: با قدم زدن در بخش قدیمی شهر می توان آن را به روستایی توسعه یافته با مسکن تشبیه کرد چراکه این شهر هیچ المان شهری و توسعه یافتگی در خود ندارد.

خبرنگار ضدفساد گفت: گروهی از مردم باقرشهر از وضعیت موجود رضایت ندارند و فعلا نان بساز و بفروش ها در روغن است و از مهاجرت اقشار آسیب پذیر و فقیر به جنوب تهران سود می برند.

کسایی زاده اظهار کرد: وقتی ۷ تا ۱۰ روز در بخشی از شهر سطل های زباله ناپدید می شوند و یا معتادان در شهر جولان داده و سگ های ولگرد سوژه فضای مجازی باقرشهر می شود رتبه ۸ گرفتن فقط نشانه افزایش جمعیت بی رویه باقرشهر است و مزیت دیگری نمی توان برای آن ارائه کرد.

سردبیر سابق سایت اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرداری باقرشهر برنامه ای برای اجرا ندارد و در شکایتی که شخصا از شهردار سابق آن (سعید استاد فرج) کردم او نتوانست به ۲۲ سوال خبرنگار پاسخ دهد. در این شهر ساخت و ساز غیرمجاز بیداد می کند و مستنداتی در دست است که نشان می دهد فساد بزرگی رخ داده است.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false