شرایط تخیف های جدید متروی تهران به مسافران اعلام شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، براساس اعلام شرکت بهره برداری مترو تهران قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ قیمت جدید بلیت های متروی تهران و حومه اعمال شود.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۷ قیمت بلیت تک سفره متروی تهران و حومه ۱۰۰۰ تومان و قیمت بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۷ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته شده است که مسافران می توانند با استفاده از کارت بلیت های مبلغ دار و یا کارت بلیت های مدت دار از تخفیف های ویژه تا ۶۶ درصد استفاده کنند.

۸۰ درصد هزینه متروی تهران در سال‌های اخیر به عهده شهرداری و ۲۰ درصد بقیه توسط بهای بلیت از مسافران اخذ می شود.

علی رغم مصوبات گذشته که قرار بود یک سوم هزینه های نگهداری مترو توسط دولت پرداخت شود اما در سال های اخیر مشارکتی در این زمینه نداشته است.

به گفته مدیران متروی تهران افزایش قیمت بلیت در سال جاری به علت افزایش دستمزد سالیانه کارکنان ،پیمانکاران و افزایش هزینه های شرکت و نگهداری از تاسیسات مانند بازسازی قطارها، انجام تعمیرات اساسی و تأمین قطعات، اجتناب ناپذیر بوده است.

بر اساس آمار بدست آمده در حال حاضر تنها ۱۵ درصد مسافران از بلیت های تک سفره استفاده می کنند و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای ۸۵ درصد مسافران خود که از کارت بلیت استفاده می کنند تخفیف های 65 درصدی در نظر گرفته است.

این تخفیف ها بر حسب کیلومتر استفاده مسافرین در این کارت ها لحاظ خواهد شد.

در سال ۱۳۹۷ قرار است علاوه بر بلیت مبلغ دار، بلیت مدت دار هم به مسافران ارائه شود که ۲۵ درصد بیشتر از کارت های مبلغ دار عادی دارای تخفیف است.

این کارت ها در سه دوره زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک ساله عرضه می شوند که کمترین مبلغ شارژ برای دریافت کارت بلیت سه ماهه ۴۰ هزار تومان، شش ماهه ۷۰ هزار تومان و یک ساله ۱۰۰ هزار تومان است که باید در مدت زمان تعیین شده این کارتها این مبلغ نیز استفاده شود.

شرایط استفاده افراد با شرایط خاص از متروی تهران و حومه که شامل افراد دارای کارت منزلت، دانشجویان، دانش آموزان، جانبازان و معلولان و… می باشند، همانند سال ۱۳۹۶ خواهد بود.

جدیدترین اخبار شهری را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false