«سیف» تار سیبیل را بی اعتبار کرد/ برگشت هر ساعت 11 هزار چک در کشور! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگاری پایگاه خبری جامعه خبر، ولی الله سیف که این روزها خبر برکناری اش به گوش می رسد غیر از دست گل هایی مانند موسسه مالی اعتباری کاسپین و آن آبروریزی در نمایشگاه مطبوعات بر اساس آخرین آمارها میزان چک های برگشتی هم در پرونده مدیریتی خود ثبت کرده است.

اردیبهشت ماه امسال بود که اعلام شد از تعداد 9.6 میلیون فقره چک به ارزش 59000 میلیارد تومان در سطح بانک ها مبادله شد که 1.5 فقره از این چک ها برگشت خورده است. یعنی اگر بخواهیم نسبت به قبل مقایسه ای داشته باشیم اعداد افزایش 36 درصدی چک برگشتی را نشان می دهد که مبلغی حدود 13 هزارملیارد تومان است که این عدد هم در نظر ریالی افزایش 67 درصدی داشته است.

مدیران بانک مرکزی گفتند باید صبر کنید سیاست ها اعمال شود اما حالا پس از گذشت چندین ماه آمارها نشان می دهد در 7 ماهه نخست سال 96 تعداد 17 میلیون فقره چک برگشت خورده است این در حالی است که سال گذشته به گفته یحیی کمالی‌پور عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تعداد 14.5 میلیون چک برگشت خورده است.

این آمارها بدان معنی است که اعتبار تار سیبیل ایرانی ها که روزی روزگاری ارزش داشته به دلیل بی انظباطی بانکی و اقتصادی کشور از بین رفته است. رئیس بانک مرکزی ایران وظایف 13 گانه دارد اما بعنوان مثال 4 وظیفه مهم خود را به درستی انجام داده است:

*حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور

*نظارت بر معاملات طلا و وضع مقررات مربوط به آن

*نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور

*تنظیم‌کننده نظام پولی و اعتباری کشور نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری تنظیم حجم اعتبارات بانکی و ایجاد هماهنگی، متناسب با نیازهای پولی کشور

قطعا در راس سکان بانک مرکزی باید فردی متخصص، آگاه، با ایمان، با وجدان، مدیر، مدبر، حرفه ای و شجاع باشد اما این خصوصیات در ولی الله سیف به چشم می خورد؟ آیا در نظام بانکداری اسلامی موفق بوده ایم؟ آیا مردم از بانک ها راضی هستند؟

به نظر می رسد حتی تغییر رئیس بانک مرکزی هم دردی را دوا نکند و حسن روحانی باید ولی الله سیف را برای سوء مدیریت هایی که داشته در برنامه زنده تلویزیونی مواخذه کند تا درس عبرتی برای سایر مسئولان باشد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

 

** خبرخوش به شهروندان؛ «سیف» برکنار می شود!

** درخواست یک خبرنگار از رئیس قوه قضائیه برای برگزاری دادگاه ویژه «سیف»

** نوشابه خبرگزاری مهر برای «ولی الله سیف»! / برای این رسانه متاسفیم

** «سیف» به هیچ کدام از وعده‌هایش عمل نکرد

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false