سایه شوم بی بندوباری در کلان شهرها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  سیدحسن موسوی چلک اظهار کرد: موانع فرهنگی در شهرهای کوچک مانع بروز و ترویج همباشی سیاه می شود اما چون گمنامی افراد از ویژگی کلان شهرها محسوب می شود بیشتر باید نگران بروز این پدیده شوم در کلان شهرها باشیم.

بر اساس این خبر، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: همباشی سیاه در ایران وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد اما فعلا فراوانی ندارد و همباشی سیاه یا ازدواج سفید در مقطعی در ایران سر و صدا کرد اما در نهایت به مساله جدی و رسمی در کشور تبدیل نشد.

موسوی تاکید کرد: در این زندگی افراد نسبت به هم هیچ تعهده حقوقی ندارند اما با هم زندگی و هزینه ها را نصف می کنند و الزاما نباید با هم رابطه جنسی داشته باشند. در همباشی سیاه هم ناخودآگاه وابستگی روانی و عاطفی ایجاد می شود که می تواند آزار دهنده باشد. ازدواج سفید برای توصیف زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی است.

به گزارش جامعه خبر، در ایران گروهی می‌گویند مقصود از ازدواج سفید آنست که زوجین بدون عقد نکاح اقدام به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک می‌کنند اما عده ای زندگی مشترک بدون ازدواج یا ازدواج سفید را پیش‌ زمینه‌ای برای بسیاری از ازدواج‌های رسمی مطرح نمودند. برخی آن را همزیستی می دانند و عده ای دیگر آن را به زندگی مشترک زناشویی بدون ازدواج محدود می کنند.

۵۵ آنلاین

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false