تاثیر فیلترشکن بر خریدهای اینترنتی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ایمان اسلامیان اظهار کرد: شایع‌ترین نوع کلاهبرداری‌های اینترنتی پدیده فیشینگ است و در این شیوه کلاهبرداری هکرها یک صفحه مشابه درگاه بانک ایجاد می‌نمایند و اطلاعاتی را که افراد وارد می‌کنند را ذخیره و سپس مورد سوء‌استفاده قرار می‌دهند. بدافزارها هم با استفاده از ساکس پروکسی یا اینترنت می‌توانند کاربر را به خواندن اطلاعات و ذخیره آن وادار کنند و این اتفاق دور از ذهن نیست.

بر اساس این خبر، کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: دولت‌ها قبلا پروتکل‌های امن را که فیلترشکن‌ها از آن بهره می برند را هدف قرار می‌دادند که این حتی باعث اختلال در فعالیت پروتکل‌هایی که بانکداری الکترونیکی هم از آنها استفاده می‌کرد می‌شد در حالی که الان دیگر این اختلالات به طور هوشمند انجام می شود و از این جهت برای بانک‌ها محدودیتی ایجاد نمی‌شود.

اسلامیان تاکید کرد: شرایط کار فیلترشکن‌ها اینگونه است که در فضای مجازی برای کاربران یک هویت جدید ایجاد می‌کند و کاربر را با یک آی پی جدید و از کشوری دیگر به اینترنت وصل می‌نماید و این اتفاق ممکن است کاربران را وارد یک سیکل بکند که در آن علاوه بر کاربران بانک فرد دیگری را از اطلاعات کاربران بانک مطلع می نماید.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: در موقع انجام خریدهای اینترنتی فیلترشکن خود را ببندید هرچند که در برخی موارد به صرف نصب فیلترشکن بدافزارهایی هم با آن نصب می‌شوند که انکان دارد اطلاعات شما را کپی و برای مبدا خود بفرستند. توصیه می‌شود شهروندان از نصب فیلترشکن‌هایی که منبع نامشخص دارد خودداری نمایند. همچنین بهتر است برای انجام خریدها و امور بانکی از اپلیکیشن هایی که بانک‌ها طراحی نمودند استفاده شود چون امنیت بالاتری دارند.

جهان نیوز

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false