سازمان تبلیغات اسلامی «کلش آف کلنز» نصب کرد؛ بازی محدود شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ آنچه امروز کودکان و بزرگسالان را در میان سرگرمی های تلفن همراه هوشمند سرگرم تر می کند بازی «کلش آف کلنز» است که باید با قبایل درون بازی جنگید. اما چرا این بازی اینقدر مورد توجه قرارگرفته و چرا آسیب شناسان و روانشانان در مور این بازی هشدار داده اند؟

برای پاسخ باید گفت که در این بازی تو باید به صورت اشتراکی بازی کنی که ممکن است در طول بازی یک کودک با یک مرد بزرگسال هم همبازی شود. اما آیا یک بازی با موضوع جنگ قبایل با فرهنگ و دین ما سازگار است؟  

دکتر علی اکبر ارجمند نیا روانشناس تربیتی و دانشیار دانشگاه تهران می گوید: این بازی که در بین کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و زن و مرد به محبوبیت رسیده است، به داخل خانواده‌ها نفوذ و به همین دلیل در اکثر موارد، زمینه مشکلات و ناراحتی‌های بی‌شماری را پدیدار کرده است.

جالب این است که در طراحی این بازی فنون روانشناسی بخوبی رعایت شده تا به این ترتیب افراد بیشتری مجذوب آن شوند، به گونه‌ای که افراد با غرق شدن در این بازی، با تقویت کننده‌های کاذب و غیرانسانی روبه رو می‌شوند.

آمارها می گوید، یک پنجم کاربران بازی‌های رایانه‌ای در تمام دنیا، ایرانیان هستند و متأسفانه در این بازی فردی موفق‌تر است که توانایی تخریب بیشتر داشته باشد، درست نقطه مقابل آن خصوصیتی که می‌توان برای یک انسان موفق و سالم از لحاظ روحی و جسمی در نظر گرفت. ضمن اینکه تخریب کردن مساوی با کسب غنیمت و امتیاز بیشتر است، موفقیت مساوی با بالا رفتن سطح بازی و پذیرفتن سطح بالاتر مساوی با تخریب بیشتر است.

در طول این بازی مخرب، فرد تلاش می‌کند از قلعه خود محافظت کرده ضمن اینکه به تخریب قلعه‌های اطراف خود بپردازد و با تخریب بیشتر به غنایم بیشتری دست پیدا کند.

این بازی به گونه‌ای طراحی شده که در صورت حمله قبایل دیگر، به کاربران هشدار داده می‌شود بسرعت خود را در جریان بازی قرار دهند و به تخریب بپردازند.  

حالا که این بازی دست به دست میان جوانان و کودکان ایرانی طرفدار پیدا کرده خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته است: با نظر اعضای این کارگروه با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی کلش آف کلنز موافقت شده است.

البته این موضوع به درخواست سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق عنوان شده و همه رای داده اند. یعنی این دو نهاد انگار بازی کلش آف کلنز را به تازگی نصب کرده اند …!  اما چرا اینقدر دیر؟ فقط کافی بود در سایت ها نام بازی کلش آف کلنز را سرچ می کردند تا آخرین ورژن و رفع ایرادات آن را مشاهده کنند.  تنبلی و بی مسئولیتی متولیان فرهنگی کشور همیشه بر شهروندان و جامعه ضربه زده و این بار هم نوشدارو پس از مرگ سهراب است. هرچند شاید این اقدام مطلوب باشد اما کی اتفاق می افتد و راهکار کاربران معتاد برای دور زدن چیست خدا می داند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false