زودتر سیگارتان را خاموش کنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر سیدموید علویان  به علائم و نشانه‌های بیماری کبد چرب اشاره و اظهار کرد: اولا باید توجه کرد که در اکثر موارد در بیماری کبد چرب علامت خاصی وجود ندارد و این بیماری به دنبال انجام آزمایش‌های دوره‌ای و اختلال در آنزیم‌های کبد مشخص می‌شود و یا اینکه در زمان انجام سونوگرافی شکم برای علل دیگر، وجود کبد چرب تشخیص داده می‌شود .

وی افزود: البته در برخی موارد علائمی نظیر خستگی و احساس ناراحتی و درد مختصر در قسمت فوقانی و راست شکم (محل کبد) دیده می‌شود. در مواد شدید علائمی مثل درد شکم، تهوع، استفراغ، بزرگی کبد و زردی نیز در فرد به وجود می‌آید.

وی افزود: باید توجه کرد که بیماری زمینه‌ای که سبب آسیب عروق کرونر و در نتیجه سکته قلبی می‌شود، تصلب شرایین یا آتروسکلروز نام دارد. در این بیماری چربی و کلسترول به مرور زمان در دیواره داخلی سرخرگ‌ها رسوب می‌کند و این رسوب سبب می‌شود تا جریان خون در آنها دشوار شود.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با بیان اینکه همه افراد با کبد چرب باید از نظر قلبی – عروقی بوسیله الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی قلب و … توسط متخصص قلب یا داخلی مورد بررسی قرار گیرند، گفت: بیماران با کبد چرب بدانند برای اینکه در آینده دچار بیماری قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی و قلبی نشوند، باید همین امروز اقدام کنند و سیگار خود را هر چه زودتر خاموش کنند.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false