ریشه آلودگی هوا در تحقق نیافتن مدیریت یکپارچه شهری است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

دکتر احمد صادقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر با گلایه از شفاف نبودن راهکارهای سازمان های دولتی مسئول محیط زیست و متولی در این حوزه برای غلبه بر مشکلات دیرینه آلودگی هوای پایتخت در فصول سرد سال گفت: سطح تصمیمات اتخاذ شده و امکانات به اجرا درآمده در خصوص مقابله با این معضل تاکنون مطلوب و مناسب نبوده و جای اتخاذ راهکارهای اساسی و اقدامات موثر خالی است در حالی که اگر  طی سال های اخیر مطالعات کافی و دقیقی در خصوص ترسیم نقشه راه برای مقابله با آن انجام می شد اکنون با این بحران در این  ابعاد مواجه نبودیم.

وی افزود: پدیده آلودگی هوا در زمره حوادث انسان ساز یعنی حوادثی که دارای ریشه انسانی است به شمار می آید و با حوادث  و سوانح دارای ریشه طبیعی متفاوت است یعنی  عامل یا ریشه وقوع آن به مداخلات  و اقدامات انسانی باز می گردد و اگر اشتباهات انسانی بر طرف شود، این پدیده خود به خود متوقف می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد:  از همین رو مسئولیت برخورد با بحران آلودگی هوا از سوی قانون گذار و بر اساس اسناد بالادستی به کمیته ویژه ای متشکل از سازمان ها و نهادهایی سپرده شده که به طور مستقیم در کنترل این معضل دارای نقش و مسئولیت  هستند و سازمان مدیریت بحران تهران نیز آمادگی دارد در صورت نیاز در این حوزه فعال شود.

وی اطلاع رسانی پیرامون ابعاد پیامدهای این معضل را ناکافی و دارای ایرادات اساسی خواند و گفت: اکنون پرسش بسیاری از شهروندان این است که چرا به صورت شفاف میزان خطر آلودگی هوا و پیامدهای آن به اطلاع عموم رسانده نمی شود و صرفا اقدام به توصیه هایی محدود شده است یا آنکه چرا فقط مدارس ابتدایی و کودکستان ها تعطیل می شود و دبیرستان ها و دانشگاه ها تعطیل نشده است . در حالی که باید اطلاع رسانی شفاف و به صورت کامل باشد تا موجب تشویش و نگرانی شهروندان نشود.

 صادقی بی توجهی به گسترش شبکه حمل و نقل عمومی را یکی از ریشه های پیدایش این پدیده دانست و گفت: اگر دولت طی سال های گذشته با توجه درخواست های ارائه شده و مصوبات موجود به یاری شهرداری تهران در گسترش شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو می پرداخت و بودجه مورد نیاز تامین می شد اکنون حجم استفاده از خودروهای شخصی و تولید آلاینده ها در این سطح نبود.

وی گفت: اکنون شایعات بسیاری در میان مردم در خصوص به خطر افتادن سلامت عمومی شان مطرح است که راه خنثی سازی آن برخورد صادقانه و ارائه اطلاعات شفاف است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false