جزئیات هشتمین شورای برنامه ریزی پایتخت/افزایش14درصدی بودجه سال96 استان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با حضور سید حسین هاشمی استاندار، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.

 

*سه دستورکار هشتمین نشست شورای برنامه ریزی پایتخت

 

دستور کار هشتمین نشست شورای برنامه ریزی پایتخت، بررسی لایحه بودجه 96 استان تهران با رویکرد اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت، ساماندهی شهرک های صنعتی استان تهران با محوریت رسیدگی به شهرک صنعتی_صنفی شهرستان قرچک و بررسی وضعیت آبخیزداری تهران با توجه به حوادث و بلایای طبیعی پایتخت (طرح جامع کاهش خطرات سیلاب حوزه های آبخیزداری استان تهران) بود.

*300 میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی استان تهران

نعمت الله ترکی در ابتدای این نشست اعتبار مبادله شده طرح های تملک دارایی استان تهران در سال 95 را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 50 درصد تخصیص بودجه عمرانی برای خزانه استان است، از این میزان، حدود 33 میلیارد تومان آن به شکل نقدینگی در اختیار خزانه قرار گرفته، 151 میلیارد تومان هم تخصیص اسناد خزانه است. با هماهنگی کمیته تخصیص دستگاه هایی که می توانند از اسناد خزانه استفاده کنند را شناسایی کرده و جلسات توجیهی با معاونین برنامه ریزی معاونان ذی حسابی دستگاه های اجرایی برگزار کردیم.

پس از تشریح لایحه بودجه سال 96 استان تهران از سوی نوربخش عسکری معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان تهران محمدرضا قاهری بدر رئیس شرکت شهرک های صنعتی تهران گزارشی از شهرک بزرگ صنعتی قرچک ارائه کرد.

*مجوز 12 ساله بالاخره اجرایی شد؛ قرچک شهرک صنعتی_صنفی استان تهران می شود

براساس گزارش رئیس شرکت شهرک های صنعتی تهران؛ این شهرک در 35 کیلومتری جنوب شرق استان تهران و جنوب شهرستان قرچک قرار دارد. وسعت این شهرک 755 هکتار است که چهار فاز اجرایی-عملیاتی برای آن طراحی شده است. هیات دولت مجوز ایجاد این شهرک را سال 83 ارائه کرده بود که عملیات ساخت فاز اول آن از سال 91 به وسعت 220 هکتار آغاز شد. از سال 93 هم تعداد 413 واحد صنعتی_صنفی و خدماتی_تولیدی برای استقرار در شهرک قرارداد منعقد کردند.

*انعقاد قرارداد با 9 اتحادیه صنفی و تولیدی

طبق گزارش قاهری بدر، تاکنون برای انتقال اصناف با 9 اتحادیه صنفی و تولیدی بویژه صنف آجیل و خشکبار قرارداد منعقد شده است، سه ناحیه ویژه نساجی، شیمیایی و پلاستیک و غذایی برای استقرار واحدهای صنفی مرتبط در این شهرک پیش بینی شده و با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و نزدیکی به تهران، شهرک صنعتی-صنفی قرچک از مزیت بالایی برخوردار است و باید صنوف برای استقرار در این شهرک هدایت شوند. با توجه به کمبود آب در منطقه، محوریت این شهرک برای استقرار واحدهای صنفی است.

*استاندار تهران: افزایش 14 درصدی بودجه استان تهران

به گزارش خبرنگار جامعه خبر، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در پایان این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه جاری سال 95 دستگاه های اجرایی استان تهران حدود 470 میلیارد تومان است که این رقم برای سال آینده 15 درصد افزایش یافته است. بودجه مصوب عمرانی استان تهران برای سال 96 با 14 درصد رشد نسبت به سال جاری به 354 میلیارد تومان افزایش یافتهاست.

وی ادامه داد: 1700 میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه های عمرانی ملی استان درنظر گرفته شده، در حالی که سهم پروژه های ملی استانی شده هم در سال 96 حدود 212 میلیارد تومان خواهد بود.

استاندار تهران به گزارشی از پیشرفت فعالیت شهرک صنعتی- صنفی قرچک اشاره کرد و  گفت: با تکمیل زیرساخت های لازم، فعالیت این شهرک با هدف ساماندهی صنوف استان در آن آغاز شده و انتقال واحدهای 9 صنف به این شهرک نیز شروع شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره اختصاص 200 هکتار از اراضی این شهرک برای ساخت شهرک گلخانه ای گفت: با توجه به اینکه توسعه کشت گلخانه ای از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی استان است، کلیات این موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مورد قبول قرار گرفت.

*نامه به وزیر کشور و نوبخت درباره طرح پیشگیری از بحران سیل

استاندار تهران با بیان اینکه متاسفانه موضوع آبخیزداری در کشور فراموش شده است، ادامه داد: آبخیزداری، کاری اساسی با هدف حفظ خاک، منابع طبیعی، محیط زیست، تقویت آب های زیرزمینی و جلوگیری از وقوع سیلاب است که در گذشته در استان تهران کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبخیزداری پیشگیری از خسارت های احتمالی سیلاب است، اضافه کرد: نامه ای با هدف تقسیم کار و پیگیری موضوع آبخیزداری تهیه و به وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه می کنیم، چراکه قرار است در نشستی با حضور روسای ستاد بحران کشور و سازمان جنلگل ها، مراتع و آبخیزداری، نسبت به پیگیری این موضوع اقدام لازم انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false