کارگاه روزنامه نگاری پیشگیری برای دومین سال متوالی برگزار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پیشگیری گفت: رسانه ها همکاران اصلی ما در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می آیند و این کارگاه ها از جمله بسترهای مناسب انتقال رویکردهای سازنده پیشگیرانه هستند.

جعفری افزایش حساسیت خبرنگاران به مسائل پیشگیرانه و مجهز شدن آنها به تکینیک های رسانه ای برای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی را از جمله وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: امسال برای دومین بار «دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همکاری «موسسه آموزش عالی، علمی کاربردی فرهنگ و هنر»، کارگاه روزنامه نگاری پیشگیری از آسیب ها و جرایم را  برگزار کرد.

روزنامه نگاری در فضای مجازی، چگونگی مواجه و انعکاس اخبار حوادث و آسیب های اجتماعی، اکوسیستم روزنامه نگاری پیشگیری،هدایت و جهت دهی به افکار عمومی، روان شناسی اخبار حوادث و بازتاب رسانه ای جرم از جمله محورهای موضوعی بود که در این کارگاه ها بررسی شد.

دکتر نصرالهی، دکتر بنی هاشمی،دکتر افتاد، دکتر بختیاری و حمید حامدی از مدرسان این دوره آموزشی بودند.

در حاشیه یکی از کارگاه های آموزشی نیز محمد بلوری، پدر حادثه نویسی مطبوعات حضور داشت و با بیان تجربیات خود به ضرورت فرایند مداری در انعکاس اخبار اجتماعی پرداخت.

به گزارش دبیرخانه ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی، به شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی،گواهی معتبر روزنامه نگاری پیشگیری اعطا خواهد شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false