جزئیات شرایط ازدواج بدون اذن پدر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، زهرا ساعی گفت: مواردی مانند طلاق، کودک‌آزاری، حقوق خانواده‌ها، زنان ‌سرپرست خانوار را مورد بررسی قرار دادیم و از مشاوران دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران و از طریق مرکز پژوهش‌ها وارد عمل شدیم.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این مورد با ما همکاری خوبی را داشت. رئیس مجلس از گزارش‌هایی که ارائه کردیم بسیار رضایت داشتند و گفتند شما موضوعات را به طور ریشه‌ای بررسی کرده‌اید. ایشان گفتند باید قوانین مربوط به کودک‌آزاری، زنان مطلقه، آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار از حمایت ویژه‌ای برخوردار شوند. آقای لاریجانی از گزارش‌های ما استقبال کردند و گفتند هر جا که لازم باشد از آنها حمایت خواهند کرد.

ساعی در خصوص شرایط ازدواج بدون اذن پدر، گفت: این موضوع آن‌طوری که بیان می‌شود، نیست بلکه برای مواردی است که پدر  اجازه نمی‌دهد، فوت کرده و یا صلاحیت لازم را ندارد؛ در موارد در قانون هم اشاره که دختر می‌تواند به دادگاه مراجعه کند و اجازه بگیرد که یک پروسه طولانی را باید طی کند.

وی خاطرنشان کرد: طولانی بودن این پروسه باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند وارد زندگی مشترک شوند با مشکلاتی مواجه شوند، دوستان پیشنهاد دادند که این پروسه زمانی کوتاه‌تر شود.

ساعی تاکید کرد: چنین قوانینی برای مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پدر صلاحیت را نداشته باشد و یا در قید حیات نباشد.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false