جامعه‌ بین‌الملل کوتاهی می‌کند/ تضعیف برجام باید متوقف شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، این نشست همچنین ثابت کرد رویکرد غیر سازنده دولت آمریکا در قبال برجام در انزوا سپری می کند. در جلسه روز سه‌شنبه نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اتهاماتی ساختگی به ایران وارد کرد و بدون این که از فعالیت‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده دولت متبوع خود که بخشی از آن در اختیار داعش قرار داد سخنی به میان آورد. طرح اتهامات بی‌پایه و پیوند زدن برجام با موضوعات غیرمرتبط با هدف سرپوش گذاشتن بر تمایلات هژمونیک آن دولت در خاورمیانه است.

بر اساس این خبر، تمام طرف‌های برجام متعهد شدند با حسن نیت برای اجرای برجام و جلوگیری از دخالت در تحقق منافع کامل ناشی از برجام برای ایران به بهترین نحو تلاش نمایند. اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل در ارتباط با برجام با این تعهد مغایرت دارد و سیاست دولت جدید آن کشور در مخالفت علنی با برجام و وضع مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید در نقض آشکار با تعهدات برجامی آن دولت است. جامعه بین‌المللی نباید به ایالات متحده اجازه دهد برجام را تضعیف کند.

ایران کاملا به برجام پایبند بوده و این پایبندی در ۹ گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چهار گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد شورای امنیت تصریح شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی توافق هسته‌ای و مسائل مربوط به ایران تشکیل جلسه داد و در آن نمایندگان پنج عضو اصلی این شورا سخنانی را ایراد نمودند.

به گزارش جامعه خبر، فلتمن با ابراز تاسف نسبت به این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل آنچه مبهم کردن فضای آینده توافق هسته‌ای ایران واشنگتن را تشویق نمود که به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه دهد و از ایران خواست که به توافق هسته‌ای پایبند بماند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false