تمدید مهلت بخشودگی جریمه موتورسواران؛ بانک ها وام می دهند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، قیمت هر بیمه نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها حدود ۲۵۰ هزار تومان است و اگر موتورسواران اقدام به بیمه سواری خود نکنند باید مبلغی بیش از 250 هزار تومان به عنوان جریمه فقدان بیمه نامه بپردازند و این ها در حالی است که قیمت بسیاری از موتورسیکلت های در حال تردد در سطح شهر 250 هزار تومان است.

براساس این گزارش عده ایی از شهروندان که بهای موتور سلکلت آنها برابر با نرخ بیمه بود اعتراض داشتند و برای حل این معضل طرحی در مجمع صندوق تامین خسارت بدنی تصویب شد که علاوه بر بخشودگی ۱۰۰درصدی جریمه بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها به مدت محدود با برخی از بانک ها برای تامین حق بیمه ثالث موتورسیکلت ها توافق شود.

طبق آخرین تصمیمات گرفته شده، هماهنگی با دو بانک دولتی و یک بانک خصوصی و همچنین بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه‌گر توافق شده تا براساس بخش دیگری از این طرح تشویقی، این سه بانک مبلغ حق بیمه ثالث موتورسیکلت‌ها را به جای راکبان موتورسیکلت ها به طور مستقیم به بیمه ایران بپردازند.

ویژگی ممتاز این طرح این است که علاوه بر اینکه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به شکل وام پرداخت شود، صاحبان موتورسیکلت‌ها با پرداخت حق بیمه‌ای کمتر از یک هزار تومان وسیله نقلیه خود را بیمه کنند. نرخ سود تسهیلات حق بیمه‌های ثالث نیز بین ۴ تا ۵ درصد در نظر گرفته شده.

با این حال محمد حیدری عضو هیات مدیره بیمه ایران اعلام کرده است: بانک های عامل برای پرداخت حق بیمه تضمین می خواهند و هنوز درباره پرداخت این مبلغ تصمیم گیری نشده و عملیاتی نشده است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید ./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false