تخریب 17 مورد ساخت و سازغیرمجاز در «دامگستر» فشافویه همراه با فیلم و عکس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تخریب 17 مورد ساخت و سازغیرمجاز در «دامگستر» فشافویه همراه با فیلم و عکس

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رسانه ها و خبرگزاری هایی مانند خبرگزاری فارس و جمهوری اسلامی (ایرنا) خبرکوتاه قلع و قمع گاوداری های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی در مجتمع دامپروری دامگستر در منطقه فشافویه شهرستان ری را منتشر کردند.

سید هادی کسایی زاده مدیرمسئول ماهنامه میدان آزادی و روزنامه نگار حاضر در هنگام تخریب این واحدهای غیرمجاز نوشت: 17 واحد ساخت و سازغیرمجاز با دستور مقام قضایی و با حضور جبرائیل برادری مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران، سرهنگ طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری، هادی حسین خانی بخشدار فشافویه و نظارت سربازان گمنام امام زمان(ع) این عملیات اجرایی شد.

اما در میانه راه با فشارهای سیاسی و حتی تماس یکی از نمایندگان، قصد توقف اجرای احکام را داشتند که با تائید و تاکید کمیته امنیتی بخش فشافویه و حمایت فرماندار شهرستان ری و اطلاعات جنوب استان تهران این عملیات به مدت 10 ساعت ادامه داشت و به پایان رسید.

برخی از دامداران متخلف پس از تخریب دیوارها و سوله هایشان با مصاحبه با یک خبرگزاری اعلام کردند که اقدام جهادکشاورزی و دادگاه غیرقانونی بوده و به ما اطلاع نداده بودند در حالی که بنر اطلاعیه به مدت چند ماه در این مجتمع نصب شده بود تا متخلفان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نکنند و اگر ساخت و ساز قانونی دارند با هماهنگی بخشداری باشد. از مسئولان می خواهم این روند را تا تخریب تمامی این واحدهای غیرقانونی ادامه دهند.

یکی از دامداران می گفت: این مجتمع برای حدود 260 واحد ساخته و ایجاد شده است اما امروز بیش از 450 واحد دارد که غیرقانونی است. قطعا در تامین آب و زیرساخت ها با مشکل روبرو می شویم و امروز مشکل آب داریم. بر چه اساسی زمین هایی که متعلق به تمام سهامداران اصلی بوده را به افراد دیگری فروختند و باید پاسخگو باشند. این افراد سوله و بنا می سازند و چند گاو اجاره می کنند یا جابجا می کنند بگویند اینجا دامداری است در حالی که نیست. لذا از مسئولان می خواهیم ادامه دهند و رها نکنند.

بیشتر بخوانید

پرونده ۵۰ هزار میلیاردتومانی «دامگستر»

فیلم | قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع «دامگستر» تحت فشارهای سیاسی

یکی از دامداران قدیمی در حاشیه این اقدام قانونی گفت: طی این مدت افراد سود جو تحت عنوان دامدار و به بهانه احداث دامداری، سوله احداث کرده‌اند و اما هیچ فعالیت دامپروری خاصی از آنها ندیدیم و صرفا برای دلالی و ارزش افزوده بوده است.

رئیس دادگاه عمومی بخش فشافویه در این باره گفت: ضروری است تا دستگاه‌های متولی با نظارت و پیگیری لازم از تخریب منابع و اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده نسبت به اجرای وظایف قانونی، به موقع اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش جامعه خبر، شرکت تعاونی دام گستر حدود سی سال پیش در دولت سازندگی شکل گرفت و مدیران این شرکت می‌بایست 2000 هکتار زمین هبه دولت را میان دامداران تقسیم می‌کردند اما با یک برنامه ریزی خاص حدود ۱۸۰۰ هکتار از آن را به نفع خود تصاحب کردند البته با ورود به موقع دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این زمین خواری بزرگ ناکام ماند و صاحب این شرکت دستگیر و مورد بازجویی قرارگرفت.

بازتاب رسانه ای

بهار نیوز

خبرفوری

گسترش صنعت

خبرگزاری آفتاب

خبرگزاری برنا

صدا و سیما

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false