باند پول شویی بین المللی در تهران دست گیر شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که مبلغی بدون اطلاع وی از حسابش برداشته شده که در بررسی های تخصصی مشخص شد وجه برداشته شده ابتدا به حساب متهم واریز و وی نسبت به خرید ارز با هویت خود اقدام کرده است.

چند پرونده دیگر مشابه با این پرونده رخ داده که حساسیت ماموران پلیس فتا را دوچندان کرد.

پلیس فتا توانست با بررسی های پلیسی، آدرس و محل اختفای متهمان را شناسایی و سرنخی از ارتباط پرونده های مشابه با پرونده اصلی پیدا کردند.

وقتی که اتهام پولشویی اعضای باند آشکار شد. پلیس با دریافت دستور و نیابت قضایی متهم ردیف اول را در مخفی گاهش به دام انداخت.

طبق اظهارات اعلام شده پلیس فتا متهم به پلیس آگاهی در اعترافاتش گفته است: در کمپ پناهندگان یونان با ایرانی هایی دوست و آشنا شدم و بعد که آنها اقامت گرفته و ساکن یونان شده اند ابتدا به عنوان مطالبه بدهی شان از ایران درخواست همکاری کرده ولی بعد از مدتی متوجه شدم که آنها اقدام به برداشت وجه از حساب مردم می کنند و بعد از گرفتن این پول ها، پول های دریافت شده را به حساب ما واریز می کنند. من هم درصدی از این پول ها را به عنوان دستمزد برداشته و مابقی را به صورت ارز به یونان می فرستادم.

متهم اصلی در ابتدای امر خودش با افتتاح حساب نزد تعدادی از بانک ها با هویت واقعی خویش نسبت به پولشویی اقدام می کرد و با مسدود شدن حساب های بانکی برای پولشویی مجبور به هماهنگی با نفرات دیگر شده و خودش به عنوان سراکیپ تیم فعالیت داشت و با استفاده از شبکه های اجتماعی با دیگر متهمان مستقر در خارج از کشور ارتباط برقرار می کرد.

عدم استفاده مشتریان از رمز یکبار مصرف در ورود به بانکداری مجازی بهترین راه برای کلاهبرداری سایبری است چرا که متهمان اصلی در خارج از کشور نسبت به مدیریت سرقت از حساب های بانکی ایرانیان می کنند.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false