بازار سیاه پول نتیجه کاهش نرخ سود است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بها الدین حسینی هاشمی اظهار کرد: کاهش نرخ سود تقاضا برای دریافت پول ارزان بانکی را افزایش می دهد. دریافت منابع ارزان برای سـرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توسعه واحدها کسـب وکار را رونق می بخشد. از سویی سپرده گذاران هم سـودی بیش از تورم می گیرند بنابراین نرخ سود آنها هم مثبت است.

بر اساس این خبر، این کارشناس بانکی گفت: یکی از معایب اینست که ممکن است بازار سیاه پول را به دنبال داشته باشد. هنوز پرداخت نرخ های سود بیشتر از نرخ تعیین شده بازار را با آشفتگی رو به رو می کند. همچنین احتمال فعالیت بازارهای غیررسمی را بالا می برد. علاوه بر این، جابه جایی سپرده ها از بازارهای رسمی به بازارهای غیررسمی هم یکی دیگر از معایب به شمار می رود.

حسینی هاشمی تاکید کرد: باید در نظر داشت که سپرده، پول نیست و نمی توان گفت که این سپرده ها از سیستم بانکی خارج می شود. بلکه منتقل می شود. چراکه سپرده گذاران ترجیح می دهند سرمایه شان در بانکها باقی بماند. اما در عین حال سـپرده ها به طور طبیعی به سمت موسساتی هدایت می شوند که منفعت بیشتری دارند.

به گزارش جامعه خبر، حسینی هاشمی می گوید: در حالی که بانکها و موسسات مقررات بانک مرکزی را رعایت کنند و نظارت بانک مرکزی بیش از پیش بر بانکها افزایش یابد همین تغییر کوچک نیز حادث نمی شود و تاثیر چندانی برجای نمی گذارد و مشکلی هم متوجه سپرده های بانکی نمی شود.

خبرآنلاین

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false