ایران خودرو و بازار فاسد و بی صاحب قطعات خودرو - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ایران خودرو و بازار فاسد و بی صاحب قطعات خودرو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در میان همه بازارهای خراب این روزهای کشور بازار قطعات خودرو را انتخاب کردم تا فقط در مدت ۲ ساعت فساد و تخلف و بی صاحب بودن آن را از پایتخت ایران به رخ مسئولان بکشم که مدعی مسلمانی و مدیریت نوین جهانی در اقتصاد هستند.

برویم سراغ یک خودرو مثلا همین اچ۳۰ کراس یا همان دانگ فانگ که قیمتش در سال 96 حدود ۴۶ میلیون تومان بود و امروز 120 میلیون تومان معامله می شود. همراه با یک صاحب خودرو دانگ فانگ تصادفی به بازار خیابان ملت تهران رفتم تا سپر عقب- جلوپنجره- دوعدد چراغ جلو خریداری کنیم.

به به عجب بازار اسلامی و قانونمند همراه با نظارت عمیق دیدیم که تعریف ما قطعا دشمن شاد کن خواهد بود.

شروع کردیم مغازه به مغازه و نمایندگی رسمی پشت سر هم برای قیمت چند قطعه پلاستیکی و چراغ ….

جلو پنجره دانگ فانگ: از 1/400 میلیون تا 1/700 میلیون تومان

سپرعقب دانگ فانگ: از 1/500 میلیون تا 1/900 میلیون تومان

چراغ جلو دانگ فانگ: از دانه ای 1/600 میلیون تا 1/900 میلیون تومان

جالب اینکه طرف می گفت سمت راست یا چپ؟!!! یعنی مثلا سمت راست ۳۰۰ هزارتومان گرانتر بود. خلاصه کلام برخی می گفتن یکی آمده همه لوازم جانبی این خودرو چینی را خریداری کرده برده و یکی دیگه هم می گفت دانگ فانگ کلا قطعاتش گروه اگر می خوای همین پژو سپر بهت می دهم 200 هزار تومان….!

جالب تر اینکه نمایندگی های رسمی ایران خودرو که اصلا اسم این خودرو را بلد نبودند و می گفتند عمرا قطعاتش را در نمایندگی ها گیر بیاورید.

بالاخره این رفیق ما لامپ را از انباری یک خانه در تهران سر داخل زیرزمین به قیمت 1/200 میلیون تومان خریداری کرد. سپر هم سر از شهر قدس درآورد که طرف کلی سپر دانگ فانگ داشت. حالا اینکه چطور داشت خدا می داند.

این یک داستان واقعی است که در 26 فروردین ماه 1398 رخ داده و نشان می دهد شرکت ایران خودرو و ایساکو فشل ترین و بی مسئولیت ترین شرکت های خودرو سازی و تامین قطعات در جهان هستند. وقتی هم نقد می کنیم می روند شکایت می کنند. تعزیرات حکومتی و بازرسان را هم ندیدیم و می گفتند چی؟ اصلا نمی آیند… بیخیال

یادش بخیر سال قبل همین آقای دانگ فانگ سوار به نمایندگی در خیابان قزوین مراجعه کرده بود نزدیک بود او را کتک بزنند. بعد هم دیگر راهش ندادند. بازرسان ایساکو هم این مشتری را آرام کردند و البته کمی هم تهدید … خدا قوت ایران خودرو

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false