اهمیت حضور زنان در شوراهای سیاستگذاری جشنواره جام جم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ چندی پیش اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره جام جم سازمان صداوسیما معرفی شدند که همه آنها از میان مردان انتخاب شدند. توران ولی مراد مدیر پایگاه اینترنتی شبکه ایران زنان نامه ای را خطاب به معاون سیما نوشته و در آن درباره اهمیت حضور زنان در شوراهای سیاستگذاری سخن گفته است.

متن کامل این نامه را در زیر می خوانید:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر میرباقری معاونت محترم سیما

با عرض سلام و ارادت و آرزوی قبولی دعاها و عزاداری های سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام

منتخبین شورای سیاستگذاری جشنواره جام جم معرفی شدند و حضور زنان توانمند، صاحب نظر و کارآمد در میان اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره ضرورتی است که از آن غفلت شده است.

روشن است جشنواره هایی که تولیدات رسانه ای و تولیدات هنری را مورد توجه قرار می دهند مسیر و وسیله ای جهت عملیاتی شدن سیاست های مورد نظر، ترویج و تقویت تولیدات در آن راستا و دستیابی به نقطه مطلوب می باشند. جشنواره جام جم نیز به دلیل اهمیت نقش رسانه ملی در فرهنگسازی می تواند در جهت وظیفه خطیر مسئولین و مدیران و دست اندرکاران تولیدات فرهنگی در دستیابی به ارائه تصویر، الگوسازی و تقویت هویت زنان و تقویت و سلامت خانواده و جامعه آن گونه که با انقلاب اسلامی تعیین شده نقش هدایتی خود را ایفا کند.

جناب آقای دکتر میرباقری، ریاست محترم صدا و سیما در حکم معرفی حضرتعالی به درستی مواردی را خواسته اند که چشم انداز نظارت ها و تولیدات را تعیین می کند. از جمله این موارد که مرتبط با موضوع زنان و خانواده است محورهای مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمن و آرایش رسانه ای نظام‌سلطه، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تحکیم بنیان خانواده می باشد.
همه می دانیم استفاده از ابزارهای فرهنگی با هدف مقابله با ارزش های اسلامی، هویت انسانی زنان، سلامت و استحکام و تعالی خانواده و سلامت جامعه مرتبط با زنان که از نقاط قوت نظام برآمده از انقلاب اسلامی از اهداف اصلی دشمنان است. برنامه ریزی های راهبردی و اجرای پروژه هایی در ارتباط با موضوع زنان و خانواده در جهت تخریب جایگاه انسانی زن و تقلیل جایگاه او به عنصری ابزاری و جنسی، تضعیف خانواده و فساد اجتماعی با هجمه، حمله، نفوذ، و جنگ نرم خاصه از مسیر کار فرهنگی و با استفاده از رسانه های مختلف عملیاتی می شود.

جشنواره جام جم که به تولیدات رسانه ملی توجه می کند نمی تواند این مهم را در دستور کار خود قرار ندهد و با جریان سازی برآمده از جشنواره به عنوان فرصت استفاده نکند.

جناب آقای دکتر میرباقری، آقایان هر چه قدر هم توانمند و کارآمد و صاحب نظر هم که باشند در جایگاهی نیستند که بتوانند به تنهایی هویت زنان و ضرورت ها در این زمینه را تعیین و تعریف کنند. به علاوه توجه به موضوع خانواده نمی تواند فقط از زوایه نگاه آقایان و بدون توجه به نگرش و طرح موضوعات در تعیین و تببین ضرورت ها، نیازهای جامعه و مطالبات و نیازها و زاویه نگاه زنان به خانواده به نقطه مطلوب برسد چه رسد به این که در مسیر و دستیابی به نقطه مطلوب راهگشا باشد. از این رو نمی توان از فقدان نگاه زنان و نگرش زنانه به تولیدات رسانه چه در سیاستگذاری جشنواره و چه در اجرا و عملیاتی کردن آن ها و تعیین برترین ها بی تفاوت گذشت. جشنواره جام جم نمی تواند در مسیر حوزه زنان که نه تنها مسئول سلامت نفس خود بلکه پرورش دهنده و مربی هستند و سلامت نسل را نیز به عهده دارند مسیر موثر و مطلوب را طی نکند.

هم تولیدکنندگان و دست اندرکاران تولید اعم از مدیران و مجریان طرح ها و هم مردم و مخاطبین این تولیدات احتیاج به تعیین شاخص هایی دارند که بتوانند آن ها را به عنوان معیار در تولید و تعیین برترین ها در حوزه زنان و خانواده مورد توجه قرار دهند. ترویج و گسترش شاخص ها خود به عنوان مطالبات اجتماعی از تولیدکنندگان و دست اندرکاران تولید و توجه مخاطبین به آن ها حرکت در مسیر مورد نظر و تقویت آن شاخص ها می باشد. جشنواره جام جم می تواند با توجه به تحقیقات کارشناسانه از وضع موجود از یک طرف و توجه به نیاز جامعه از سوی دیگر با برنامه ریزی دقیق و حساب شده در جهت دستیابی به نقطه مطلوب در حوزه زنان و خانواده با بسترسازی مناسب در دستیابی به تولیدات رسانه از این فرصت استفاده کند.

در پایان معروض می دارد تعیین مشاور و دادن مسئولیت به بانویی کارآمد، صاحب نظر و توانمند که بتواند جشنواره جام جم را در جهت اهداف مورد نظر در حوزه زنان و خانواده تقویت کند از ضروریات است. در جهانی که به این نقطه رسیده که ۳۰% هر شورای سیاستگذاری حداقل فرصتی است که باید در اختیار زنان باشد نظام اسلامی که فارغ از جنسیت، عدالت از اصول اولیه آن است نمی تواند خود را از کارآمدی و توانمندی زنان محروم کند.

والسلام »

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false