اعتراف ارتش آمریکا به قتل ۶۴ غیرنظامی در عراق و سوریه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سرهنگ «جان توماس» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بازه زمانی بین 20 نوامبر 2015 و 10 سپتامبر 2016 در جریان 24 حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، 64 غیرنظامی کشته و 8 غیرنظامی دیگر مجروح شده‌اند.

طبق این بیانیه، در جریان حمله هوایی بیستم نوامبر، 5 غیرنظامی در نزدیکی شهر «دیرالزور» در سوریه کشته شدند.

این بیانیه افزود، 10 غیرنظامی دیگر نیز در جریان حمله هوایی به «تاسیسات تولید سلاح» متعلق به داعش، که در پنجم ماه مارس در نزدیکی «موصل» عراق انجام شد، کشته شدند.

از سوی دیگر، «جاش ژاکوت» دیگر سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، طبق ارزیابی‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در جریان حملات هوایی این کشور از سال 2014 تاکنون 119 غیرنظامی کشته و 37 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل، ماه گذشته تأکید کرد که در جریان 11 حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا 300 غیرنظامی کشته شده‌اند.

بیانیه‌های ارتش آمریکا نشان می‌دهد که ایالات متحده دوازده هزار و 354 حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه صورت داده است.

همچنین طبق این بیانیه‌ها، عملیات ارتش آمریکا علیه گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون، حدود 9 میلیارد و 3 ملیون دلار هزینه داشته است.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false