بودجه اشتغال دست وزارت کار را نگرفت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، در هفته‌ای که گذشت علی ربیعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اشتغال فراگیر راهی جز احیای اشکال جدید تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های نسل جدید نیست.

وی گفت: در دوره‌های قبل نگاه مناسبی به بخش تعاون نشده بود در حالی که در دولت یازدهم تقویت بخش تعاون مدنظر قرار گرفت و به این بخش به عنوان راهکار تولید و اشتغال نگاه شد.

وزیر کار ریل گذاری بخش صنعت در دولت گذشته را صحیح ندانست و گفت: دولت یازدهم در آغاز کار با ریزش نیروی کار و تعطیلی واحدهای تولیدی رو به رو شد که همگی ناشی از بی برنامگی‌های گذشته بود.

ایجاد تعاونی‌های دانشجویی خبر دیگری بود که از سوی معاون وزیر تعاون اعلام شد.

به گفته سید حمید کلانتری این تعاونی‌ها به منظور آماده سازی دانشجویانی که در رشته‌های مرتبط با فعالیتهای تولیدی تحصیل می‌کنند راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت کار ادامه داد: هدف از ایجاد این تعاونی‌ها فراهم کردن زمینه آموزش و اشتغال دانشجویان در رشته‌هایی همچون کشاورزی است.

وی تصریح کرد: با ایجاد تعاونی‌های دانشجویی، دانشجویان در رشته‌هایی که زمینه تولید دارند تحصیل می‌کنند و بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

این هفته حجت اله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزیر کار از بی مهری به این وزارتخانه در تخصیص اعتبارات اشتغالزایی خبر داد.

وی گفت: با وجود آنکه در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزا پیش بینی شد اما از آن سال تا کنون هیچ تامین اعتباری برای ایجاد اشتغال صورت نگرفته است.

وی دلیل این امر را محدودیت‌های بودجه‌ای دولت عنوان کرد که باعث شد تخصیص این اعتبار ممکن نشود.

میرزایی همچنین گفت که وزارت کار برای ایجاد شغل تنها به رشد اقتصادی اکتفا نمی‌کند و استفاده از ظرفیتهای بالا در سطوح منطقه‌ای را مدنظر دارد.

به گفته معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شغل وظیفه وزارتخانه‌های تولیدی و زیربنایی است ولی افکار عمومی وزارت کار را مسئول ایجاد شغل می‌دانند در حالی که ما مسئول برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه اشتغال هستیم.

این هفته نشست دوجانبه توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و هنگ کنگ با حضور وزیر کار کشورمان و وزیر دارایی هنگ کنگ برگزار شد و دو طرف تمایل خود را به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ابراز کردند.

در این نشست از جاده ابریشم به عنوان نماد همکاری دیرینه ایران و هنگ کنگ نام برده و بر افزایش تبادلات تجاری میان ایران و هنگ کنگ در آینده نزدیک تاکید شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازار ۳۰۰ میلیون نفری منطقه برای سرمایه‌گذاری ایران، گفت: تنوع اقتصاد ایران و هدف‌گذاری رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد، ظرفیت های داخلی و بین المللی ایران را توسعه داده و در جهت گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور موثر است.

وی حجم مبادلات تجاری ایران و هنگ کنگ را اندک دانست اما ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.

مخالفت جامعه کارگری با موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

فتح الهی ـ نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در این باره معتقد است: مجلس نمی‌تواند وقتی که هزینه‌های درمان سنگین است حقوق کارگران را در این خصوص نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت مشکلات بسیاری برای کارگران ایجاد می‌کند، تصریح کرد: منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و جامعه کارگری به لحاظ قانونی و شرعی اجازه دست اندازی و استفاده از بیت المال را نمی‌دهد.

از دیگر خبرهای این هفته امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و روسیه بود.

در دیداری که بین معاون وزیر کار کشورمان و معاون وزیر کار و حمایت اجتماعی فدراسیون روسیه صورت گرفت بر لزوم تبادل اطلاعات در حوزه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای تاکید شد.

در این دیدار اهمیت برگزاری مسابقات مهارت از جهت توانمندسازی نیروهای انسانی، شناسایی استعدادها و ترغیب جوانان به مورد تاکید قرار گرفت.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false