اعتراض به قانون "کشور یهود" ادامه دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، روز پنج شنبه قانون "کشور یهود" با ۶۲ رای موافق و ۵۵ رای مخالف در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسید. به موجب این قانون، زبان عبری زبان رسمی خواهد بود و دیگر عربی زبان رسمی نیست. حتی در  این قانون توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین یک ارزش ملی محسوب شده و بر ارتقای این شهرک‌ها تأکید می‌کند.

با اینکه ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی حامی و پیشبرنده این لایحه بود اما نمایندگان زیادی از احزب مختلف با آن مخالفت کرده و آن را «نژادپرستانه، تفرقه‌انداز و تهدیدی برای دموکراسی» دانستند.

بعد از تصویب آن، نمایندگان عرب و غیر یهودی در پارلمان رژیم صهیونیستی، رونوشت‌های این قانون را پاره کرده و شروع به اعتراض کردند. نیروهای امنیتی نیز به دستور مقامات صهیونیست، آنها را از صحن پارلمان بیرون بردند.

گروه «کمیته یهودیان آمریکا» نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز سرخوردگی عمیق از تصویب قانون کشور یهود، تاکید کرد این قانون به صورت مستقیم روی ۲۱ درصد از جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی که از این به بعد اقلیت شناخته خواهند شد، تاثیر شدیدا منفی می‌گذارد.

تصویب این قانون همچنین صدای خود صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو را نیز درآورده و شامگاه شنبه چند هزار نفر از آنها را به خیابان‌ها کشاند.

کمیسیون «امور فلسطین» در پارلمان اردن تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود در کنیست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این قانون را موجب تبعیض نژادی علیه فلسطینیان و برتری یهودیان  عنوان کرد. این کمیسیون تأکید کرد که قانون مذکور عملا به معنای تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی اشغالی فلسطین و الحاق آن به اراضی تحت سیطره خود است.

این کمیسیون با اشاره به اینکه تمامی قوانین رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی باطل و مغایر با قوانین و معاهدات بین‌المللی است، تاکید کرد که اردن هرگز اجازه تحقق رویای رژیم صهیونیستی در رابطه با تشکیل کشور یهود را نخواهد داد.

همچنین سوریه هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اگر حمایت بی حد و مرز دولت های آمریکا از اسرائیل نبود، چنین قانونی توسط رژیم اشغالگر قدس تصویب نمی شد. این قانون ماهیت فرهنگی، انسانی و تمدن وجودی ملت فلسطین را هدف قرار داده است.

 اتحادیه کشورهای عربی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون «کشور یهودی» در کنست اسرائیل تاکید کرد: این قانون باطل و مردود است و هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد. تصویب این قانون در ادامه انکار حقوق ملت فلسطین در سرزمین خود، نهادینه کردن اقدامات نژادپرستانه و در راس آنها حذف طرف مقابل با استفاده از قدرت، قانونی کردن شهرک سازی‌ها و بازگذاشتن دست اشغالگران در مصادره زمین‌ها، تخریب منازل و نقض حقوق فلسطینیان بوده است.

اعضای اتحادیه عرب این قانون را تبعیض آشکار علیه فلسطینیان به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین عنوان کردند و افزودند آنها را که در سرزمین خود زندگی می‌کنند از ابتدائی‌ترین حقوق خود که در قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر و مصوبات سازمان ملل متحد بر آن اذعان شده است، محروم می‌کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی واکنش نشان داد و عدم قائل شدن حق تعیین سرنوشت برای غیر یهودیان را مانعی برای راه‌حل دو دولت عنوان کرد.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false