آمادگی ژاپن برای توسعه فضای سبز پایتخت/مصوبات مخرب محیط زیست لغو میشود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش جامعه خبر، “مجید فراهانی” عضو شورای شهر پنجم تهران با اشاره به اقدامات شورای شهر برای توسعه فضای سبز پایتخت گفت: مسئله محیط زیست جز ۵ اولویت اصلی شهر تهران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نظرسنجی شهروندان تهرانی که  آلودگی هوای پایتخت را  مهم ترین معضل می دانند شهرداری و شورای شهر باید به مسئله محیط زیست بیشتر  توجه کنند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: باید ۱۴ هزار هکتار فضای سبز داخل و ۴۰ هزار هکتار فضای سبز کمربند تهران گسترش یابد و در کنار آن هم از تخریب فضای سبز جلوگیری کرد.

فراهانی تاکید کرد: شورای شهر برای مقابله با تخریب فضای سبز  دست به اقداماتی زده است، درگذشته باغات تهران با مصوبه شورای شهر  به مالک باغ اجازه می داد ۴۵ درصد فضای باغ با تخریب تبدیل به برج ۲۰ طبقه شود که با ابطال این مصوبه جلوی این فاجعه را گرفتیم.

عضو شورای شهر پنجم گفت: برخی مناطق تهران با کمبود فضای سبز و برخی مناطق سرانه سبز کمتری دارند که برای توسعه این موضوع در حال مذاکره با ارگان‌های ذیربط هستیم تا برخی از سازه های شهری را به خارج از شهر منتقل کنیم که بخشی از این سازه ها مربوط به پادگان ها می شود.

فراهانی اظهار کرد: ترمینال جدید شرق تهران  فضای سبز گسترده ای نسبت به سال های گذشته دارد بر این اساس برای توسعه سرانه سبز تهران صنایع آلاینده در بند ۲۰  باید طبق قانون به خارج شهر منتقل شوند باید با تسهیلات شهرداری به فضای سبز تبدیل شود.

رئیس کمیته نظارت و بودجه شورای شهر گفت: مهم ترین مسئله این است که فضاهای سبز گسترده مانند چیتگر،پارک تلو ، پارک کوهسار، بوستان ولایت، سرخه حصار  بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند چراکه به عنوان ابر بوستان ها می توانند ریه های شهر را تسفیه کنند.

فراهانی با اشاره صحبتهایش با سفیر ژاپن گفت: این کشور اعلام آمادگی کرده تا به صورت رایگان تجربیات خود را دراختیار شهرداری تهران قرار داده و خدمات فضای سبز را ارائه دهد.

عضو شورای شهر گفت: می توان از این جنبش جهانی  برای توسعه فضای سبز  استفاده کرد  و در این راستا  از روش های علمی آبیاری و مقابله با آفات بهره‌مند شد.

زیستما

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false