آخرین وضعیت امنیت «حجاج» با تغییر حکومت در عربستان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام احمد سالک در توضیح موضوع حج امسال با توجه به برخی نگرانی‌ها پیرامون آن به دلیل تغییر حاکمیت عربستان اظهارات زیر را مطرح کرد:

*با توجه به بروز اتفاقاتی در منطقه احتمال ایجاد مشکلاتی در حج امسال است.اتفاق اول موضوع یمن است که پیش بینی می‌شود اتفاقاتی در این راستا بیفتد و عربستان بخواهد امتیازاتی بگیرد.

*موضوع دوم تغییر حاکمیت در عربستان است که موضع گیری‌های آنها دیگر اسرائیلی شده و مثل گذشته نیست، روندی که بار سیاسی و حاکمیتی دارد.

*در ابتدا مخالفت‌هایی با برگزاری مناسک حج انجام شد، مخالفت‌هایی که منجر به نوشتن نامه‌ای به مقام معظم رهبری شد،‌ ایشان دستور دادند این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بحث شود. شورا هم بعد از بحث و بررسی با برگزاری مناسک حج موافقت کرد.

*بعد از موافقت رایزنی با عربستان شروع شد و عربستان به کلیه خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران برای اجرای حج و تامین امنیت حجاج تن داد.

*آقایان معتقدند با تغییر حاکمیت عربستان تعهداتی که زیر مجموعه حکومت عربستان برای حج دادند منافاتی با این مساله ندارد ولی باز هم در این موضوع جدید باید شورای عالی امنیت ملی نظر دهد.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false